בארץ

המארינס בעסקת ענק עם ישראל: זו המערכת המתקדמת שתימכר

החברה הישראלית ROBOTEAM תמכור כ-200 יחידות של הרובוט רונ"י (רובוט נישא ייעודי), לחיל הנחתים האמריקני, המארינס. הרובוט משמש את צה"ל בשנים האחרונות וכן במלחמת חרבות ברזל למטרות שונות, ביניהן גילוי מנהרות והקטנת הסכנה הניצבת בפני הלוחמים בשטח
מערכת ice | 
מארינס בעסקת ענק עם ישראל (צילום shutterstock, pixabay)
חיל הנחתים האמריקני, המארינס, נמצא במגעים לעסקת ענק במסגרתו ירכשו מהחברה הישראלית ROBOTEAM כ-200 יחידות של הרובוט רונ"י (רובוט נישא ייעודי), המשמש בשנים האחרונות את צה"ל בביצוע פעולות מורכבות במטרה להקטין את הסכנה הניצבת בפני החיילים.
הרונ"י ניחן ביכולות מרשימות, כאשר הוא מסוגל לפתוח דלתות, לעלות ולרדת במדרגות, לשאת עימו חיישנים, מצלמות ואף חומר נפץ במשקל של 2-3 ק"ג. משקלו הוא כ-15 ק"ג. במהלך מלחמת חרבות ברזל צה"ל השתמש ברובוט במסגרת הטיפול במנהרות, והוא למעשה נשלח לפני החיילים במטרה להפחית את סיכונם. נכון לעכשיו המארינס הוזמנו כ-130 כלים, והאספקה הראשונית צפויה להיות מושלמת עד הרבעון הראשון של  2025 (שאר הכלים יגיעו בעתיד).
מתן שירוי, מנכ"ל חברת ROBOTEAM, מסר: "אנו גאים לספק את המערכות הרובוטיות שלנו למארינס. המערכות הרובוטיות מרחיבות את היכולות המבצעיות של הכוח הלוחם במנעד רחב של משימות מבצעיות, משפרות באופן ניכר את ביטחונם, מוכיחות אמינות מבצעית גבוהה ופשוטות להפעלה ולתחזוקה".
נזכיר כי בחודשים האחרונים ישראל מתמודדת עם תביעה כנגדה בהאג (וצווי מעצר נגד בכירים ישראליים בפרט), בטענה ל"פשעי מלחמה" ו"רצח עם" הנעשים ברצועת עזה. במטרה להתמודד עם הטענות, ישראל הציגה שלל נימוקים המצדיקים את הפעולה ברפיח וביניהן העובדה כי קיימות בעיר מאות מנהרות תת-קרקעיות, מתוכן עשרות חוצות למצרים.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה