בארץ

הממשלה אובדת עצות? זו הביקורת החריפה של 63% מהציבור הישראלי

חוקרים מאוניברסיטת תל אביב מפרסמים את "מדד השלום" מאי 2024, ובמסגרתו אלו בחנו את עמדת אזרחי ישראל בנוגע לניהול המלחמה. על פי הנתונים, רוב ברור (63%) מכלל המדגם סבור כי לממשלה אין מטרות ברורות במלחמה

מערכת ice | 
בני גנץ, בנימין נתניהו ויואב גלנט (צילום פלאש 90/ מרק ישראל סלם/ POOL, דובר צהל)
חוקרים מאוניברסיטת תל אביב מפרסמים את "מדד השלום" מאי 2024, אשר במסגרתו עורכי המחקר בחנו כיצד מגיב הציבור הישראלי להתנהלות הממשלה בנוגע למימוש יעדיה המלחמה: עסקת החטופים וחיסול חמאס.
ד"ר נמרוד רוזלר מהתוכנית הבינלאומית ליישוב סכסוכים וגישור וד"ר אלון יקטר מבית המספר למדע המדינה באוניברסיטת תל אביב הובילו את הסקר המדובר, יחד עם חברת iPanel.
על פי הממצאים העולים מהסקר המדובר, ציינו החוקרים כי בפעם הראשונה מאז תחילת המלחמה, נרשם שינוי דרמטי ביחס לסדרי העדיפויות הרצויים לממשלה בנוגע לסוגיית חיסול חמאס ושחרור החטופים. לטענת החוקרים, קיים רוב בקרב כלל המדגם, אשר כולל 605 משתתפים, בנוגע לעסקת החטופים. 
ישנו רוב גם בקרב כלל המדגם (57%) וגם בקרב המדגם היהודי (55%), המאמין כי בראש סדר העדיפויות ניצבת עסקת החטופים. הפיצול הפוליטי ביחס לסוגיה זו הולך ומתרחב, כאשר רוב דומה לסקר הקודם בקרב בעלי הדעה מתוך מצביעי מפלגות הקואליציה מעדיף את חיסול החמאס (68%) לעומת עליה של 13% בתמיכה בנושא שחרור החטופים בקרב מצביעי מפלגות האופוזיציה.
הביקורת על ניהול המלחמה הנוכחית גוברת בקרב אזרחי ישראל, כאשר רוב של 63% מכלל המדגם טענו כי לממשלה אין מטרות ברורות בנושא ניהול המלחמה. בקרב מצביעי הקואליציה, נרשם ספק בנוגע לטענה כי הממשלה פועלת לפי מטרות ברורות והדעות בקרב אותם מצביעים חלוקות בנושא הזה.
בעוד ש 53% טוענים כי לממשלה כי מטרות ברורות, 47% מהם סבורים כי הממשלה לא פועלת לפי מטרות ברורות. בקרב בעלי הדעה מבין מצביעי מפלגות האופוזיציה, התגבש רוב מוחלט (83%), הסבור כי לממשלה אין מטרות ברורות בנוגע לניהול המלחמה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה