בארץ

אבל בתקשורת הישראלית: העורכת המיתולוגית הלכה לעולמה

עורכת המוזיקה הותיקה של גלי צה"ל, עמליה רוזן, הלכה לעולמה בגיל 95 לאחר שהשאירה אחריה חותם עצום בתעשייה. "אישה נדירה, שלעולם תישאר חלק מהפסקול של תחנת גלי צה״ל. ובמשך כל שנותיה בתחנה הייתה אהובה ביותר"
מערכת ice |  9
עמליה רוזן (צילום גלי צהל)
עמליה רוזן, מוותיקות העורכים ועורכות המוזיקה של גלי צה״ל, הלכה היום לעולמה בגיל 95. עמליה, היא גל"צניקית מלידה, נולדה בעיר גאלאץ, שברומניה וב1953 עם גיוסה לצה״ל, הגיעה לגל״צ. ברבות השנים הפכה עמליה לעורכת מוזיקה מיתולוגית, שהשפיעה רבות על הפסקול הישראלי והמשיכה בפועלה ממש עד השנים האחרונות. 
בין התכניות הרבות שערכה היו: ״מצעד המרגנית״, ״אולדיז״, ״צלילי שבת״ וגם את התכניות ״שבע-אפס-שבע״, ״שעה היסטורית״ ו״מעל ומתחת לשמיכה״. עמליה הייתה ידועה בזיכרון יוצא הדופן שלה למקום הימצאם של כל תקליט ותקליט בתקליטיית גלי צה״ל העשירה וכעורכת שתמיד ניצחה בשעשועון הרדיו ״הכה את התקליטייה״.  כפי שהייתה התחנה עבורה מושא לאהבה רבה, כמו גם מסירות ונאמנות - כך אהבנו אותה אנחנו בגלי צה״ל.

טל לב רם, מפקד גלי צה״ל: עמליה רוזן, ליוותה את גלי צה״ל ובכך גם את המדינה, כבר משנותיה המוקדמות ועד לעשור האחרון. מעבר לכל מעלותיה המקצועיות יוצאות הדופן, אנשי גלי צה״ל יודעים לספר עד היום את המאפיין את עמליה באנושיות שבה, דרך הארץ שהפגינה תמיד, הצניעות ויחסי אנוש מעוררי השראה. עמליה אישה נדירה, שלעולם תישאר חלק מהפסקול של תחנת גלי צה״ל. ובמשך כל שנותיה בתחנה הייתה אהובה ביותר על כל אנשי גל״צ-גלגלצ, מותיקיה ועד הצעירים שבחייליה. משפחת גלי צה״ל מרכינה ראש ומשתתפת בצער בני משפחת רוזן וחבריה.
יורם רותם עורך המוזיקה הראשי של גלי צה"ל: ״עמליה תמיד אמרה שהיא "החיילת הכי מבוגרת של גל"צ" מאז שנולדה בעיר גאלאצ ברומניה ותמיד ראתה בתחנה את ביתה השני. דורות של מאזינים וביניהם גם אני גדלו על התכניות הרבות שערכה בתחנה ובראשן "מצעד המרגנית" שהפך למוסד של ממש בתולדות התחנה. המאזינים שלנו למדו המון מהידע המוזיקלי העשיר שלה ומהכבוד והאהבה שהיו לה לכל סוגי המוזיקה ובעיקר למוזיקה הקלאסית ולמיטב הזמר העברי והעולמי״.
תא״ל (מיל׳) אבי בניהו, מפקד גל״צ לשעבר: ״עמליה רוזן ז״ל עיצבה במידה לא מבוטלת את פס הקול הישראלי. עשרות שנים גלי צה״ל היה לה לבית והתקליטיה להיכל קודש של עשיה והיא הפליאה בעיצוב פס הקול הזה דרך מצעדי הפזמונים המילוליים ועד לעריכה של תוכניות רבות ובראשן אלו של אלכס אנסקי. את דרכה מעלה תלווה הקלאסיקה של הקלאסיקה של הזמר העברי. אהבתי והערכתי אותה ואת מסירותה״.
נחמן שי, מפקד גל״צ לשעבר: ״מצטער צער רב על מותה של עמליה רוזן  ז״ל. עמליה, בצניעותה ובחכמתה הרבה היתה במשך שנים מעמודי התווך של גל״צ. היא תרמה תרומה חשובה למיגוון המוזיקלי של התחנה, למוסיקה רבת הפנים שלה ותעניות רבות בתחומי המוזיקה והתרבות. כל זאת, תמיד בחיוך, ובנועם פנים״.
הלוויתה תתקיים מחר, (רביעי) בשעה 12:30 בבית העלמין פינסקר בהרצליה.
תגובות לכתבה(9):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    עמליה רוזן
    אילנה 05/2024/16
    הגב לתגובה זו
    3 1
    משתתפת בצערם של המשפחה
    סגור
  • 7.
    עצוב (ל"ת)
    קטמון 05/2024/15
    הגב לתגובה זו
    4 2
    סגור
  • 6.
    עמליה מי? (ל"ת)
    007 05/2024/15
    הגב לתגובה זו
    2 5
    סגור
  • 5.
    מקום טבעי
    אסי 05/2024/15
    הגב לתגובה זו
    2 1
    למי שנולדה בגאלאץ.
    סגור
  • 4.
    זוכרת לטובה את הפס קול
    פני 05/2024/15
    הגב לתגובה זו
    5 1
    המדהים שנשזר בכל הפרקים של שעה הסטורית. כל קטע מתאים לתקופה שאליה מתייחסס הפרק, מוסיקה נהדרת.
    סגור
  • 3.
    שמחת זקנתי (ל"ת)
    יורם 05/2024/15
    הגב לתגובה זו
    2 13
    סגור
  • סתם דביל (ל"ת)
    אסי 05/2024/15
    הגב לתגובה זו
    7 2
    סגור
  • 2.
    אכן שם מיתולוגי..רבות שמעתי אותו..תהיה זכרה ברוך (ל"ת)
    אריה 05/2024/15
    הגב לתגובה זו
    9 1
    סגור
  • 1.
    אבל בתקשורת.
    Mad 05/2024/14
    הגב לתגובה זו
    11 3
    95 זה גיל מכובד!!! לפי כותרת הכתבה נשמע כאילו נפטרה צעירונת.. מתה בישיבה טובה. קצת פרופורציות רבותיי הכתבים.
    סגור