תרבות ופנאי

אבל בתעשייה: השחקן והמפיק המיתולוגי הלך לעולמו בגיל 91

השחקן מארק דיימון, מי שהיה חלק משמעותי בפיתוח תעשיית הקולנוע האמריקנית, הלך לעולמו בגיל 91 לאחר שקריירה ענפה של עשרות שנים. מלבד לעבודתו כשחקן, היה הבעלים של חברת הפקות מצליחה. הוא הותיר אחריו אישה ושני ילדים
מערכת ice | 
קולנוע (צילום vecteezy)
מארק דיימון, אחד השחקנים האמריקניים הוותיקים, הלך לעולמו אתמול (שלישי) בגיל 91, על פי דיווח של כתב העת וראייטי. עד השנים האחרונות הוא המשיך לעבוד בתחום הקולנוע, ולאחר חלק משמעותי בפסטיבל הסרטים "קאן" המתקיים מדי שנה בצרפת. ב-2015 אף תיאר את העבודה בפסטיבל כ"יום עבודה של 17 שעות". הוא הותיר אחריו אישה ושני ילדים.
בשנות ה-50 דיימון החל את הקריירה שלו בהוליווד, אך בהמשך דווקא זכה להצלחה ברומא, שם צילם כמה סרטי הרפתקאות שהצליחו במיוחד ואף עבד כמפיק. מהסרטים הזכורים שלו ניתן למצוא את "צעיר ומסוכן" (1957), "ג'וני יומה" (1966), וגם "חץ הנקמה הלוהט" (1970). סרט נוסף בו כיכב הוא ה"מקוללים", בו גם זכה בפרס גלובוס הזהב.

קרדיט: ויקיפדיה, ForesightUnlimited ,CC BY-SA 4.0
לאחר שעזב את אירופה ושב לארה"ב הוא הקים חברת הפקות משלו, והיה אחד ממקימי ברית הקולנוע והטלוויזיה העצמאית באמריקה. במהלך הקריירה יותר מ-70 סרטים שזיכו שחקנים אחרים בפרסים והערכה רבה. דיימון נחשב לאחד מהאנשים שהניעו את תעשיית הסרטים בהוליווד. עם לכתו מעריצים רבים ספדו לו ברשתות החברתיות השונות במטרה לחלוק עימו כבוד בפעם האחרונה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה