בארץ

המנכ''לים חושפים: אלו הספרים שעיצבו את חיינו ועזרו לנו לצאת לעצמאות

לכבוד יום העצמאות, שוחחנו עם כמה מהמנהלים הבכירים, שסיפרו על הספר שחולל מהפכה בתפיסת עולמם, הדליק את הדמיון והיצירתיות שבהם והתווה במידה רבה את הדרך ליציאה לעצמאות מקצועית: "הספר שימש כמדריך לפיתוח אפליקציה"

מערכת ice | 
צילום unsplash
יואל בר-אל, יו''ר ומייסד חברת "Trax", ספקית מובילה של פתרונות ראייה ממחושבת וניתוחי מידע עבור קמעונאים, בחר בספר "הנבואה השמיימית" מאת ג'יימס ראדפילד: "קראתי את הספר לראשונה בגיל 17 ומאז אני קורא אותו שוב כל כמה שנים. הספר לימד אותי איך להיות 'מזליסט' - אחד שהמזל תופס אותו שוב ושוב. הרעיון בבסיס הספר הוא להיות קשוב. קשוב לסביבה, קשוב לאנשים שאתה פוגש, קשוב לאנשים מסביבך גם אם אינך מכיר אותם.  כל מפגש כזה טומן בחובו הזדמנות, הזדמנות בשבילך או הזדמנות לעזור לאחר. ברגע שאתה מבין שההזדמנויות נמצאות כל העת מסביבך, כל מה שנותר הוא לחפש ולמצוא אותן. ואז 'המזל' פתאום תופס אותך במקומות ומול אנשים לא צפויים ואתה מרוויח ובגדול".
כאמור, הספר שנכתב בשנת 1993 לפני כ- 30 שנה, מצליח לנבא בין היתר את מהפכת הבינה המלאכותית שכרגע מאיימת לכבוש את האנושות. בספר מוסברת הבנת העולם על ידי האדם לאורך ההיסטוריה. אם מאמינים באקראיות, המסקנה המתבקשת מספר היא שיש גם להאמין בכל בני האדם שסביבנו כי למרות שאין שום סיבה הגיונית לאיזו שהיא מוטיבציה או יכולת שלהם לעזור לנו, נגלה שאקראית, רבים מהם צופנים עזרה רבה אם רק נבקש אותה. או בלשון העם - מזל.
גל אביב, מנכ''ל דיגיטל טורביין ישראל, הפועלת בענף הפרסום של אפליקציות מובייל, בחר בספר המוכר: "The Ride Of A Life Time", מאת בוב אייגר: "תיאור המסע המרתק של מנכ״ל דיסני האגדי בוב אייגר בתקופה של שינויים טכנולוגיים מהירים ותחרות עזה, והצלחתו להפוך את דיסני למותג עולמי מוביל. התובנות מהספר מהוות השראה למנהיגות יעילה ויצירתית והוא מסמל משהו מיוחד עבורי מאחר שהוא ניתן לי במתנה על ידי חבר יקר בסיומו של מסע משותף שארך יותר מעשור: המייסד השותף ונשיא חברת Fyber, עופר יהודאי".
"הכרנו כש- Inneractive עוד היתה סטארט אפ קטנטן, ממוקם ברחוב שרובו מוסכים ומפעלים בפתח תקווה. לימים, החברה נרכשה פעמיים. בשלב מוקדם בדרך עופר עבר לגור בסן פרנסיסקו והמסע הפך מורכב עוד יותר - עבודה קרובה מהצד השני של העולם בין שני אנשים ששיתוף הפעולה ביניהם הוא קריטי להצלחה. אייגר מדבר בספרו רבות על ״אימוץ השינוי״ וזה היה ללא ספק מוטיב מרכזי בחיי וב- Ride שלנו ושל החברה. הפכנו מחברה קטנה ומשפחתית לגדולה וגלובלית במכירה הראשונה, וברכישה השניה סדר הגודל כבר היה בכמה רמות מעל. האנשים והתרבות השתנו, המוצרים והטכנולוגיה התפתחו - והמסע, בראייה לאחור, חייב אימוץ של השינוי כדי להצליח ולגדול."
רועי שלומן, מנכ''ל "XYZ Elements" העוסקת בניתוח מידע גלוי, בחר ב"אמנות המלחמה" מאת סון טסו: "ספר שגורם לי לחשוב וליישם אסטרטגיה בכל יום  מחדש. לכאורה במבט ראשון מדובר בחיבור צבאי עתיק יומין והקשר שלו לעולם העסקים ולניהול רופף, אלא שהאמת היא אחרת. לא מעט מנהלים כיום שואבים מהספר את עקרונות הניהול והאסטרטגיה שהציע סון טסו ומיישמים אותם בהקמה, בצמיחה ובניהול שוטף של חברות".
"הספר מכיל 13 פרקים שעוסקים בנושאים שונים שמנהל כיום יכול ללמוד בכדי ליישם מדי יום. בין העקרונות שבאופן אישי אימצתי מהספר ומלווים אותי בקבלת ההחלטות נמצאים איחוד צוות תחת מטרה משותפת, תכנון פעולות בהתאם לאתגר שעומד מולך, לתזמן את המלחמה שלך לזמן נכון, להתכונן ולחכות לרגע הנכון לבצע מהלך וכן כלים כיצד לתת לאנשים מוכשרים לפעול מבלי להתערב כמנהל בהחלטות באופן שוטף", אמר שלומן והמשיך: "לבד מכך שמדובר בטקסט היסטורי מכונן ובעל השלכות גם כ-2,500 שנה לאחר שנכתב, אני משוכנע שכל מי שמובילים חברה, ארגון או תהליכים ימצאו בו נקודות שיוכלו לשפר את תהליך החשיבה שלהם ולהביא לקבלת ההחלטות שישרתו אותם לאורך הדרך".
בן קובליס, מנכ''ל הפעילות של קולמקס בישראל המציעה פלטפורמת מסחר לבורסות העולם, בחר בספר "הברבור השחור" מאת נסים ניקולס טלב: "אחד הספרים המעוררי המחשבה עם מטאפורות המשפיעות על הבנת אירועים בלתי צפויים. המלחמה הנוכחית לצד אין סוף אירועים כלכליים גלובליים, גורמים לי לחזור ולהרהר בו ובתבונות העולות בו.
במשך מאות שנים היו משוכנעים באירופה שכל הברבורים לבנים. רק לאחר גילוי אוסטרליה התברר שברבור יכול להיות גם שחור.  הברבור השחור הפך למטאפורה שגורה - אירוע נדיר ובלתי צפוי, בעל השפעה דרמטית על חיינו, שלאחר הופעתו אנו רוקחים הסבר להתרחשותו הגורם לו להיראות אקראי פחות וחזוי יותר.
 
לכן, אני משקיע משאבים בגיוס אנשים יצירתיים, בבחינת רעיונות מנוגדים שמאתגרים את ההנחות המקובלות, ולנסות באמת להסתכל על סיטואציות ללא קיבעונות מחשבתיים. השאלה המרכזית שמנחה אותי היא לא "מה האתגר הבא" אלא "כיצד הצוות שלי יתמודד עמו". וזוהי לדעתי הדרך להיערך טוב יותר לברבורים השחורים העתידיים."
נועם ברכה, שותף מנהל ב-"Value" השקעות מתקדמות, בחר בספר שהעניק לו השראה: "גלגל התנופה – מטוב למצויין" מאת ג'יימס קולינס. ברכה אמר: "ספרו של ג'יימס קולינס, אינו מיועד אך ורק למנהלים, אלא מהווה השראה עבור כל אדם המבקש להשתפר ולהגיע לשיא הפוטנציאל שלו. הספר מבוסס על מחקר של חברות ענק שחוו קריסה, ובוחן את השינויים שהובילו מנהליהן אל מפנה חיובי ומשמעותי, תוך דגש על התוויית דרך למצוינות ארגונית".
"ההיבטים האישיותיים בספר חורגים מגבולות הזמן, ומאפשרים ללמוד ולספוג השראה לגבי התמודדות יצירתית וישימה עם משברים. התובנות המועברות בספר מלוות אותי שנים ארוכות. אני שב ומעיין בו בתקופות שונות, ומייחס אותן להערכת עצמי. השיעורים והלקחים בנוגע לתעוזה לשבור דפוסים ולפתוח אופקים חדשים, הניחו את התשתית להצלחתי המקצועית הנוכחית".
 
בן רוזנס, מנכ''ל "User1st", המפתחת טכנולוגיה בתחום הנגישות הדיגיטלית לאתרי אינטרנט ואפליקציות דיגיטל בחר ב"Pitch Anything" מאת אורן קלף: "הספר מציג טכניקות ואסטרטגיות מעולם הנוירו-כלכלה, במטרה לפתח גישה חדשנית להצגת מסרים ורעיונות. אחד ההיבטים המרתקים בספר הוא הבנת האופן שבו המוח מעבד והופך החלטות, וכן ההכרה בחשיבות הרבה של המרכיבים הנוספים לתוכן המילולי - יצירת קשר רגשי עם הנמען, השפה הגופנית, הקצב והטון. בעקבות עקרונות אלה, ניתן לשפר ביעילות את יכולת ההצגה והשכנוע, תוך הבנה טובה יותר של אנשים בעלי מאפיינים אישיותיים מגוונים".
עמית מורסן, סמנכ''ל בחברת הסייבר מייזבולט בחר בספר "מדינת הסטארט-אפ" מאת דן סינור ושאול זינגר: "הספר בוחן כיצד ישראל, מדינה צעירה יחסית מוקפת באויבים, נמצאת במצב מתמיד של לחימה מאז היווסדה, ללא משאבי טבע, הצליחה להגיע לשגשוג כלכלי רב ומייצרת יותר חברות סטארט-אפ מאומות גדולות ויציבות יותר. הספר מתרכז בניסיון להסביר את הצלחתה של ישראל מנקודת מבט אתנית, יהודית, חברתית, חובת השירות הצבאי וההגירה למדינה".
עוד אמר רוזנס: "הספר עוזר לאנשים שאינם מכירים את התרבות הישראלית מקרוב להבין את האנשים שהם מדינת ישראל, להבין את תרבות התכל'ס, לדבר בקצרה ולהגיע לענין, להבין את מקור ומטרת הבוטות. התגובות לאחר קריאת הספר לרוב טובות מאוד, וזה מספק מאוד לראות איך אימיילים מעבר לים מגיעים קצרים, עניינים ומדויקים יותר ואת ההשפעה הרבה שיש לו על אנשים שעובדים עם ישראלים".
 
שלומי ליפשיץ, מנכ''ל ויזם "Wonder", המציעה טיפול פרא-רפואי מותאם אישית שמשפר את חווית המטופל והמטפל, בחר בספר "כוחו של הרגל" מאת צ'רלס דוהיג: "בהשראת הספר למדתי על הכוח של הרגלים בקביעת התנהגות ותוצאות. הספר חושף איך הרגלים נוצרים, פועלים ונשברים, וכיצד ניתן לשנותם לטובה. דוהיג מציג בדוגמאות שלו כיצד פרסומאים ומנהיגים שונים יצרו שינויים משמעותיים בעזרת הבנה של מנגנוני ההרגל. הספר שימש גם כמדריך לפיתוח אפליקציית Wonder, שתוכננה להיות כלי המקל על יצירת הרגלים בריאים וחיוביים עבור המטופלים שלנו, ומציעה גישה קלה ומקצועית שמשפרת את טיפולם ואת איכות חייהם".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה