בארץ

צה"ל והשב"כ מתחמקים: החלטת מבקר המדינה תדחה בחודש?

בתגובה לעתירה שהוגשה לבג"ץ על ידי התנועה לאיכות השלטון יחד ופורום "חומת מגן לישראל" בנוגע לזמן פרסום החלטות מבקר המדינה בדבר מחדל ה-7 באוקטובר, הרצי הלוי ורונן בר מבקשים מבג"ץ לדחות את החלטתו בחודש
מערכת ice | 
הרצי הלוי (צילום פלאש 90)
לאחר מלחמת יום הכיפורים, אירועי ה-7 באוקטובר הם המחדל הקשה ביותר איתו התמודדה מדינת ישראל. לאור החקירה אותה מנהל מתניהו אנגלמן, מבקר המדינה בחודשים האחרונים הבוחנת אירועים אלה, נציגים מטעם המדינה וצבא ההגנה לישראל מבקשות לדחות את החלטותיה בחודש לפחות.
בתגובה לעתירת בג"ץ שבוצעה על ידי התנועה לאיכות השלטון יחד פורום "חומת מגן לישראל" בנושא זמן פרסום החלטות החקירה, טען נציג המדינה כי קיום ביקורת ציבורית על גופי הביטחון  בימי אלה של לחימה יפגע בצורה משמעותית בתפקוד הדרג הצבאי.
בהמשך לכך, היום (שני) נשמע גם קולם של הרמטכ"ל, הרצי הלוי וראש השב"כ רונן בר בנושא. אלה הצטרפו לטענות נציג המדינה וביקשו מבג"ץ לדחות את החלטתו בדבר החקירה לאחר ה-8 ביוני, התאריך האחרון בו יכולים צה"ל והשב"כ להגיש תשובה מלאה בפרשה.
הדבר אומר כי מסקנות מהביקורת אותה עורך מבקר המדינה בחודשים האחרונים יידחו בחודש נוסף. אירוע זה קורה על רקע הדברים שנשא אתמול הרמטכ"ל בטקס יום הזיכרון לחללי בהם לקח אחריות אישית על מחדל אוקטובר.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה