בארץ

הרמטכ"ל בטקס יום הזיכרון: "אני נושא באחריות לכך שצה"ל כשל במשימתו"

הרמטכ"ל הרצי הלוי נאם בטקס יום הזיכרון בכותל המערבי והביע את כאבו בפני המשפחות השכולות. על רקע מחדל ה-7 באוקטובר, אמר הרמטכ"ל: "אני נושא באחריות לכך שצה"ל כשל במשימתו להגן על אזרחי מדינת ישראל ב-7 באוקטובר"
מערכת ice |  1
הרצי הלוי (צילום ויקיפדיה-דובר צהל)
בעת טקס יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה, עלה לנאום הרמטכ"ל הרצי הלוי אשר בתחילת דבריו התייחס לסוגיית לקיחת האחריות, אשר עלתה לשיח הציבורי עם פרוץ המלחמה הנוכחית וכללה את רה"מ נתניהו במחדל ה-7 באוקטובר. "ביום בו מקבל עליו אדם את עול הפיקוד בצבא ההגנה לישראל, הוא עומס על כתפיו אחריות ומתחייב לגבורה", כך ציין הלוי בפתח דבריו. 
הלוי, שמנהל את אחת המערכות הקשות שידעה ישראל, סיפר לנוכחים על המפגש עם לוחם צעיר וחדור מטרה שהעניק לו תקווה, אשר לבסוף נהרג בעת הגנה על המולדת.
"דמו בנפשכם את שדה הקרב, ומולי עומד קצין צעיר יחסית – אמיץ ושקול, חדור מטרה ומודע לכובד האחריות. הוא משתף בסיפורי הקרב ובתובנות חשובות, ואני מקשיב לו ולומד. בלכתי משם, הולכת איתי דמות המפקד שבו, ואני יודע שיש על מי לסמוך. בחלוף זמן לא רב מגיעה הידיעה - קרב נועז התחולל בגזרה; יש נפגעים - והוא בין הנופלים". 
בהמשך דבריו, ציין הרמטכ"ל הרצי לוי כי גבורתם של חיילי צה"ל מתבטאת באופנים שונים ונסיבות שונות, אך לכולם מרכיב משותף:  "גיבורי צה"ל התגייסו לשורות הצבא מתוך תחושת החובה והמשמעות, ובשעת מבחן היה בהם האומץ לעשות את הדבר הנכון. בכל פעולתו של היחיד להבטחת ביטחונם של הרבים – יש מן הגבורה".
הרמטכ"ל התייחס ל-132 החטופים המוחזקים בשבי חמאס ואמר: "אנו נשבעים לא לשכוח את חטופינו – נשים, גברים, ילדים וזקנים, אזרחים וחיילים – ולא לזנוח את חובתנו העמוקה להשיבם הביתה במהרה".
בהמשך דבריו, ציין הרמטכ"ל הרצי הלוי כי הוא נושא באחריות על אירועי ה-7 באוקטובר:  "כמפקד צבא ההגנה לישראל במלחמה, "אני נושא באחריות לכך שצה"ל כשל במשימתו להגן על אזרחי מדינת ישראל ב-7 באוקטובר. את משקלה על כתפיי אני חש בכל יום, ובליבי אני מבין היטב את משמעותה. אני מרכין ראש לזכרם של האזרחים שלא הספקנו להציל, של עמיתינו חברי כיתות הכוננות וכוחות הביטחון, ושל חללי צה"ל, גברים ונשים במילואים ובסדיר, שנפלו בקרבות מאז פרוץ המלחמה ועד היום".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    זאת אשמה ממש ולא אחריות בלבד
    Hg 05/2024/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פחדן. חליווה ה9חיד אותך?!
    סגור