בארץ

התמרון הקרקעי נמשך, צה"ל פועל במסדרון נצרים: סיכום יום מלחמה

בצה"ל בוחרים בקפידה ובהתאם לסד"כ את היעדים והמטרות, כשניתן דגש לאלה שבהם כשירות האויב הגבוהה ביותר. על פי דיווח בניו יורק טיימס, מנהיג חמאס יחיא סינוואר אינו ברפיח, אלא נשאר במנהרות באזור ח'אן יונס. המודיעין האמריקני גורס כי הוא מוקף בחטופים המשמשים עבורו מגן אנושי. מזכיר המדינה בלינקן שוחח עם שר הביטחון גלנט
מערכת ice | 
יחיא סינוואר (צילום shutterstock)
צה"ל מרחיב את הפעילות לאבטחת ולהרחבת מסדרון נצרים ברצועת עזה. במסגרת הפעילות, בהתאם למדיניות, מתאפשר מעבר הומניטרי בסיסי שצפוי להיעצר בהמשך הדרך במטרה למנוע מעבר של אנשים. בצה"ל בוחרים בקפידה ובהתאם לסד"כ את היעדים והמטרות, כשניתן דגש לאלה שבהם כשירות האויב הגבוהה ביותר.
צה"ל פועל במרחב נצרים מאחר שזוהו בו פעילויות צבאיות שעלולה לסכן כוחות, כמו גם מנהרות לחימה של חמאס. הטיפול בתשתיות טרור אלה לוקח זמן, כיוון שמדובר בשטח צפוף עם בנייני מגורים של 5-6 קומות. אוגדה 99 פועלת במרחבי הייצור של חמאס בחלק המערבי של מחנות המרכז, והכוחות מוציאים לפועל סיכולים ממוקדים מוצלחים, בין היתר הודות לאחיזה מודיעינית טובה.
 

רב-אלוף הרצי הלוי אמר אמש (ראשון) בטקס פתיחת יום הזיכרון ברחבת הכותל המערבי כי "ביום הזיכרון הזה, בשנה השבעים ושש לעצמאותנו, ובשם כל מפקדי צה"ל לפניי, אני מצדיע לעשרים וחמישה אלף וארבעים חללי מערכות ישראל. כמפקד צבא ההגנה לישראל במלחמה, אני נושא באחריות לכך שצה"ל כשל במשימתו להגן על אזרחי מדינת ישראל ב-7 באוקטובר".
"את משקלה על כתפיי אני חש בכל יום, ובליבי אני מבין היטב את משמעותה. אני מרכין ראש לזכרם של האזרחים שלא הספקנו להציל, של עמיתינו חברי כיתות הכוננות וכוחות הביטחון, ושל חללי צה"ל, גברים ונשים במילואים ובסדיר, שנפלו בקרבות מאז פרוץ המלחמה ועד היום".
משמעות המשימה לביתור הרצועה ולהרחבת המסדרון טמונה בהישג של דחיקת האויב והרחקתו, שהיא התכלית הרחבה של המהלך. שכונת זייתון ומחנות המרכז הינם מרחבים אסטרטגיים עם פוטנציאל גבוה להתארגנות מחודשת של חמאס, וייתכן שצה"ל יזדקק לסד"כ גדול יותר על מנת להתגבר על המגבלות שהוא נתקל בהן.
על פי דיווח בניו יורק טיימס, מנהיג חמאס יחיא סינוואר אינו ברפיח, אלא נשאר במנהרות באזור ח'אן יונס. על פי הדיווח, מדובר במידע שמסכימים עליו גם במודיעין האמריקני וגם במודיעין הישראלי. גורמים אמריקנים וישראלים מבהירים כי מערכת המנהרות של חמאס בח'אן יונס היא העמוקה ביותר ברצועה, ועשויה להגיע לעומק של 15 קומות. בהתאם למודיעין שבידי ארה"ב וישראל, סינוואר מוקף בחטופים שמשמשים כמגן אנושי. 

(צילום: דובר צה"ל)
בתוך כך, מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן שוחח עם שר הביטחון יואב גלנט וחזר בפניו על ההתנגדות של ארה"ב למבצע קרקעי צבאי גדול ברפיח, שם תופסים מחסה למעלה ממיליון בני אדם. בוושינגטון ציינו כי בלינקן הדגיש את "הצורך הדחוף להגן על אזרחים ועובדי סיוע בעזה, והפציר בגלנט להבטיח שהסיוע יוכל להגיע לאזרחים ברצועה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה