בארץ

רון חולדאי: "הטרור הכה אותנו מעבר לכל דמיון, פצע פתוח לאומי"

את הדברים אמר ראש עיריית תל אביב בטקס זיכרון שנתי לחללי הטרור בסמוך לגן הבנים בגני יהושע. השנה התווספו כ-19 חללי צה"ל תושבי העיר שנפלו במהלך מלחמת חרבות ברזל וכ-28 חללי טרור אשר נרצחו במסיבת הנובה ב-7 באוקטובר. חולדאי: "לא נפסיק לדרוש את שובם של כל החטופים והחטופות הביתה"
מערכת ice |  1
ראש עיריית תל אביב יפו במעמד הנחת זר בגן חללי הטרור (צילום כפיר סיון)
ביום חמישי, 9 במאי 2024, קיימה עיריית תל אביב-יפו טקס זיכרון שנתי לחללי הטרור. הטקס נערך בגן חללי הטרור בסמוך לגן הבנים בגני יהושע, במעמד ראש העירייה רון חולדאי, יו"ר ארגון נפגעי פעולות האיבה אייבי מוזס והמשפחות השכולות. חללי צה"ל וחללי הטרור במלחמה מונצחים בשתי אנדרטאות חדשות שהוקמו על ידי העירייה. 
עיריית תל אביב-יפו מנציחה לאורך השנים את חללי הטרור תושבי העיר או חללים אשר נרצחו בפיגועים אשר קרו בעיר בגן חללי הטרור הממוקם בגני יהושע. בני ובנות העיר אשר נפלו במלחמות ישראל מונצחים בגן הבנים בפארק גני יהושע.  השנה התווספו כ-19 חללי צה"ל תושבי העיר שנפלו במהלך מלחמת חרבות ברזל וכ-28 חללי טרור אשר נרצחו במסיבת הנובה ב-7 באוקטובר. 

"לא נפסיק להתעקש על תקווה ועל שלום". אנדרטת הזיכרון לנופלי מלחמת חרבות ברזל בגן חללי הטרור בתל אביב (צילום: כפיר סיון)

העצרת המרכזית לציון יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, בני ובנות העיר תל אביב-יפו תתקיים היום, (ראשון) בשעה 17:30 בגן הבנים, גני יהושע (צומת רח' אבן גבירול, שד' רוקח). העצרת תיערך במעמד רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב-יפו, נחום קדמיאל, יו"ר יד לבנים תל אביב-יפו והמשפחות השכולות. את האירוע ינחה מנחה: קובי מחט, בהשתתפות: הזמרת  נטע ברזילי.

"אין לנו ארץ אחרת". אנדרטת הזיכרון לנופלי מלחמת חרבות ברזל בגן הבנים בתל אביב (צילום: כפיר סיון)
מדברי ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי בטקס הזכרון לחללי הטרור: "הטקס הזה הוא אומנם תל אביבי, אבל באירוע הזה, ביום הזה, בזיכרון הזה – אין שום חשיבות לשם העיר ולמקום המגורים. השנה, היום הזה הוא פצע פתוח לאומי. בשנת 1957 כתב המשורר דוד אבידן: 'מה שמצדיק יותר מכל את החלום, את הייאוש הגדול, את הידיעה שאין כל הצדקה ואת חיפושה מחדש כל דקה, את ההתפעמות ואת המועקה [...] היא העובדה הפשוטה, החותכת, שאין לנו בעצם לאן ללכת'". 
"67 שנה אחרי, העובדה הזו, הפשוטה והחותכת, שאין לנו ארץ אחרת ואין לנו מדינה אחרת- נכונה לא פחות משהייתה גם אז. וגם אם הטרור הכה אותנו מעבר לכל דמיון. וגם אם הלב של כולנו עוד שבור- המשימה שלנו היא אותה המשימה: לבנות כאן, עבור דור ההווה ולמען דורות העתיד, חיים טובים וראויים. בשביל זה אנחנו קמים בבוקר, בשביל זה התגייסו אחרי ה-7 באוקטובר ישראלים רבים כל כך להגן ולסייע, מי על מדים ומי באזרחות". 
"אנחנו, כאן בתל אביב-יפו, לא נפסיק. לא נפסיק לחיות. לא נפסיק לעבוד קשה ולהילחם. לא נפסיק לדרוש את שובם של כל החטופים והחטופות הביתה. לא נפסיק לחכות להם עד שיחזרו. לא נפסיק להתעקש על תקווה ועל שלום ועל עתיד של חיים טובים. לכולנו. יהי זכרם ברוך", סיכם חולדאי את דבריו.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הבטחה
    הרבי נחמן 05/2024/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יהי זכרם ברוך תהה נשמתם צרורה בצרור החיים. לעולם לא נשכח את הגיבורים.
    סגור