בארץ

איש העסקים רץ לראשות העבודה: "למפלגה תפקיד חשוב לסיום עידן נתניהו"

איש העסקים אבי שקד הכריז על התמודדותו לראשות מפלגת העבודה בפריימריז אשר ייערכו בסוף חודש מאי. אבי שקד: "נתניהו וממשלתו הביאו אותנו לשפל חסר תקדים מתוך רצון מסוכן להישרדות, אני מציע תוכנית ברורה לשיקום הביטחון"

מערכת ice |  11
בנימין ושרה נתניהו (צילום פלאש 90/ אוליביה פיטוסי)
אבי שקד, היזם ואיש העסקים המזוהה עם מפלגת העבודה, הכריז הבוקר (רביעי) על התמודדותו לראשות מפלגת העבודה בפריימריז הקרובים אשר יתקיימו בסוף חודש מאי. 
התמודדותו של שקד לראשות מפלגת העבודה נובעת בשל טענתו כי קיימת סכנה מיידית וברורה לעתיד המפלגה, זאת בשל תוכניות ידועות וסדורות לחיבורה עם מפלגת מרצ ותנועות נוספות. לטענתו, מדובר בתנועות שאין להן כל קשר עם האידיאולוגיה של מפלגת העבודה.  
"יותר מדי אנשים במפלגה מקבלים בהכנעה את זה שהעבודה סיימה את תפקידה ההיסטורי  - זו טעות אדירה, ואני כאן על מנת להבטיח שזה לא יקרה", ציין אבי שקד. לטענתו, מפלגת העבודה עשתה לא מעט טעויות שהובילו אותה למצבה הנוכחי: "המפלגה התרחקה מהבוחרים שלה, הפכה למנותקת, חיפשה כל מני חיבורים וניתוחים קוסמטיים, ובעיקר ברחה מה- DNA שלה - מפלגה ציונית, חברתית, מי שהקימו את המדינה, את צה"ל".
 



לטענתו אסור שכל אלו יישכחו על ידי הישראלים ואף הדגיש: "יש למפלגת העבודה עוד תפקיד חשוב ומרכזי לסיום עידן נתניהו ושיקום מצבה הביטחוני, המדיני, והכלכלי - החברתי של מדינת ישראל ועם ישראל, זה בדיוק מה שאני מגיע לעשות - לחבר בחזרה את הקהילה העסקית, העצמאיים, הסטודנטים".

איש העסקים אבי שקד התייחס לאופן התנהלות המלחמה ומתח ביקורת חריפה על הממשלה והעומד בראש נתניהו: "נתניהו וממשלתו הביאו אותנו לשפל חסר תקדים מתוך רצון מסוכן להישרדות, אני מציע תוכנית ברורה לשיקום הביטחון, המעמד הבינלאומי, והחשוב מכל- השבת החטופות והחטופים". 
במסגרת ההכרזה חשף שקד את תוכניתו המדינית, תוכנית בת שבעה שלבים לסיום הסכסוך וקידום השלום ומעמדה האזורי של מדינת ישראל במרכז עשייתו, זאת במטרה, לטענתו, לתקן את הנזק האדיר שנגרם לה ע"י בנימין נתניהו וחברי ממשלתו. 
לצד החזרת החטופים וסיום התמרון הקרקעי בעזה והפסקת הלחימה, מדגיש שקד כי יש לפעול להכרה ישראלית באו"ם במדינה פלסטינית בעזה ובשטחי A. מלבד זאת, ציין שקד כי יש לחתום הסכם המסיים את הסכסוך בין ישראל לבין פלסטין. בסיום, מדגיש שקד כי יש לפעול לחתימת הסכמי שלום שאר המדינות המוסלמיות הסובבות אותנו ויש לפעול לחיזוק הדו קיום בין היהודים לערבים בישראל.

בתמונה: אבי שקד  (צילום: יח"צ)

תגובות לכתבה(11):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 11.
    החזון 10. יש לזה שותפים במדינות המוזכרות כשותפות? (ל"ת)
    שפחת השם 05/2024/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 10.
    תמונת נהתנינו'ס מיותרת. תכף נעלמים מהפולייקה (ל"ת)
    ככה 05/2024/02
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • 9.
    סתום את הגורה שלך
    ששששש 04/2024/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חחחחחח עוד הזוי נכנס לפוליטקה לך למכור נענע
    סגור
  • 8.
    שקדיהו
    משה המודאג 04/2024/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כמה עוד אפשר להיות כ"כ תלוש מהמציאות רק ה' ישמור.
    סגור
  • 7.
    אבי שקד סייג לחוכמה שתיקה ורצויי שתפנים...
    סיגל 04/2024/29
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אבי שקד מאחלת לך מכל הלב שתה ומפלגת העבודה תעלמו מהמפה הפוליטית רק נזק המפלגה הזאת והעומדיםבראה עשו ועדיין עושים למדינתנו היפה אז עדיף שלא תקשקש
    סגור
  • טען עוד
  • 6.
    שלום== תרדמת לפני השמדה.
    זלמן 04/2024/29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    למרות שהייתי מעוניין שנתקדם לשלום בכל ליבי, לאחר 7 אוק' 24, אינני מאמין יותר בשלום. עוד זמן להיתארגן ולממש את ההרג, זה מה שמצפה מהם. אסור יותר להירדם.
    סגור
  • 5.
    שי קלך ותנועת נצח ישראל הם מנהיגי העם
    מנשקת המזוזות 04/2024/29
    הגב לתגובה זו
    2 1
    חובה לעקוב ולהכיר את שי קלך ותנועתו ,הם נהמת נפשנ ו והשכל הישר !!
    סגור
  • 4.
    מביך (ל"ת)
    חחחח 04/2024/28
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 3.
    ערכם של המגיבים 1-2
    צ'ייקו 04/2024/25
    הגב לתגובה זו
    0 1
    תודה לאל שאתם לא מתמודדים וגם לא חברים. הסתכלו סביבכם ותראו (להבין אין לצפות מכם) את האסון שהבאתם עלינו בדעת המומחים. ותוצאות בחירתכם.
    סגור
  • 2.
    בקר טוב
    מושון 04/2024/25
    הגב לתגובה זו
    1 2
    בקר טוב אליהו ,מי שלח אותך להרוס את מה שיאיר בנה בזיעת אפיו? התעוררת מאוחר הרכבת נסעה חפש בית אחר ותגיע כצת לפני שאתה מתמודד
    סגור
  • 1.
    אין מזל ל"עבודה" איזה טיפוסים מתמודדים..חחחח
    אורה 04/2024/25
    הגב לתגובה זו
    5 1
    מפלגה שעברה ועתידה .. מאחוריה !!!! לכאורה
    סגור