בארץ

הקהילה היהודית מתגייסת למען תושבי הצפון: "מחוייבות ברורה"

תרומה חדשה של הפדרציה של ניו-יורק בישראל אמורה לסייע לתושבי הישובים המפונים והמועצות המקומיות בגבול לבנון להשתקם. על הפרק: 40 מיליון שקל שיספקו תמיכה ישירה ל-39 קהילות שונות. "סיוע החירום הזה נועד להדגיש את מחויבותינו לאזור ולתושביו", מסר המנכ"ל איציק שמולי 
מערכת ice | 
חילופי אש בגבול לבנון (צילום פלאש 90/ אייל מרגולין)
הפדרציה היהודית של ניו-יורק בישראל הודיעה היום (שני) כי בכוונתה להשקיע 40 מיליון שקל בתמיכה בישובים בקו העימות בצפון, כך נמסר בהודעה לתקשורת. הסיוע יכלול תמיכה ישירה לכל 39 הקהילות שפונו מבתיהן בעקבות הלחימה בגבול לבנון. בנוסף, תתמוך הפדרציה היהודית של ניו-יורק ברשויות מקומויות שתושבים מהן פונו, ביניהן גם מועצות דרוזיות. 
40 מיליון השקל שנתרמו כעת מתווספים לתמיכה הכלכלית שהעניקה הפדרציה היהודית של ניו-יורק בישראל לתושבי הצפון. תמיכה שהחלה כבר בחודש הראשון למלחמה. מאז, הפדרציה תרמה 22 מיליון שקל עבור רשויות מקומיות בגבול הצפון, תמכה בבתי חולים מקומיים ותרומה לארגוני חברה אזרחית בערים אליהם התפנו התושבים, לדוגמת העיר טבריה.

עזרה ישירה לתושבים ולרשויות המקומיות. ד"ר צבי שלג, סגן מנהל המרכז הרפואי לגליל, איציק שמולי, מנכ"ל פדרציית ניו יורק בישראל ופרופ' מסעד ברהום, מנהל המרכז הרפואי לגליל (צילום: ד"ר גבריאל סוד)

הסיוע ניתן על רקע ההסלמה המתמשכת. כאשר לא ברור מתי תתאפשר חזרת התושבים לביתם בבטחה. "לצד המחויבות הברורה שלנו להמשך התמיכה הגדולה ביישובי הדרום ותושביהם, החלטנו על הרחבת התמיכה שלנו ביישובי קו העימות בצפון", מסר מנכ"ל הפדרציה היהודית של ניו-יורק בישראל, איציק שמולי. "ישנה תחושה שהצפון נשכח מאחור - וסיוע החירום הזה נועד להדגיש את מחויבותינו לאזור ולתושביו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה