בארץ

לפיד חושף את נתניהו והסיעות החרדיות? "הונאה גמורה, תפסיקו לשקר"

לאחר שפורסם כי הסיעות החרדיות הסכימו על יעד גיוס של 25% ממחזור הגיוס החרדי, יאיר לפיד מיהר למתוח ביקורת חריפה נגד הסיעות ונגד רה"מ נתניהו: "חרדי אחד לא יתגייס במתווה הזה. תפסיקו לשקר ותביאו חוק שהוא לא עוד רמאות ואפליה בין דם לדם"
מערכת ice | 
בנימין נתניהו, יאיר לפיד (צילום פלאש 90/ תומר נויברג, Alex Kolomoisky/POOL)
לאחר שהעיתונאי ישי כהן מ"כיכר השבת" חשף כי הסיעות החרדיות הסכימו לראשונה על יעד של 25% ממחזור הגיוס החרדי אשר יחול בשנים הראשונות, יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד מיהר להגיב ולהביע את עמדתו בנושא.
בסטורי ברשת החברתית "אינסטגרם" פרסם אתמול (חמישי) יאיר לפיד, ראש האופוזיציה ויו"ר מפלגת "יש עתיד", את עמדתו בנושא יעדי הגיוס שהועלו בשיחות בין המפלגות החרדיות לבין הליכוד. "נתניהו והחרדים לא 'הלכו כברת דרך' בעניין הגיוס. מדובר בהונאה גמורה ושקופה, כל מי שילמד קצת את הפרטים יגלה שחרדי אחד לא יתגייס במתווה הזה. אפילו לא אחד".
 



 לפיד המשיl לתקוף את נתניהו והסיעות החרדיות וכתב: "תפסיקו לשקר ותביאו חוק שהוא לא עוד רמאות ואפליה בין דם לדם. אין אחדות בלי שוויון. אין ביחד ננצח בלי ביחד נתגייס".


(צילום:yairlapid@)

כאמור, התייחסותו של לפיד נוגעת לפרסום של העיתונאי ישי כהן מ"כיכר השבת". על פי הדיווח, מפלגת הליכוד והסיעות החרדיות מקיימות שיחות במטרה להשיג מתווה גיוס בעל הסכמה רחבה אשר יוביל לשינוי בנושא חוק הגיוס ובני המגזר החרדי. 
דווח כי במהלך השיחות הסכימו הסיעות החרדיות על יעד של 25% ממחזור הגיוס החרדי אשר יחול בשנים הראשונות. מדובר בגיוס של כ-3,000 חרדים לשירות לאומי או צבאי בשנה הראשונה לאחר שהחוק יאושר.
מלבד זאת, ציין העיתונאי ישי כהן מ"כיכר השבת", כי בחוק יקבעו יעדי גיוס וסנקציות כלכליות, במקרים שבהם המגזר החרדי לא יעמוד בהם.  בנוסף לכך, צוין כי הצבא וגורמים נוספים יפקחו באופן נוקשה על תלמידי הישיבות ולכן אלו יבחנו מי באמת לומד ומי מצהיר ומגדיר את עצמו רק כתלמיד ישיבה. 
כאמור, עד כה לא גובשו הסכמות סופיות בנושא חוק הגיוס ובני המגזר החרדי, אך אלו הנתונים שהועלו בשיחות שהתקיימו לאחרונה בין הסיעות החרדיות לבין ראש הממשלה בנימין נתניהו. 

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה