בארץ

ענקית הרחפנים נחשפת: זו החברה שהעניקה סיוע לחמאס ב-7 באוקטובר

ענקית הרחפנים "DJI" סייעה למתקפות טרור שונות החל מאירועי ה-7 באוקטובר, פלישת רוסיה לשטחי אוקראינה והמעקב שביצע הממשל הסיני. גורמים בכירים בארה"ב, חוששים למעורבותה של ענקית הרחפנים ולסיוע שלה לארגוני טרור
מערכת ice |  1
מתקפת פתע על ישראל ב-7 באוקטובר (צילום פלאש 90)

ענקית הרחפנים DJI, אשר הוקמה בשנת 2006, מטילה אימה על וושינגטון. מדובר בחברת רחפנים אשר מוצריה בשוק הגיעו לכדי ביקוש גם מטעם ארגוני טרור שונים. מוצריה של ענקית הרחפנים המדוברת סייעו למתקפת הפתע של מחבלי הנוחבה ב-7 באוקטובר ביישובי עוטף עזה. 

נראה כי מעורבותה של ענקית הרחפנים לא מסתיים אך ורק באירועי הטבח המזעזעים שערכו מחבלי הנוחבה ב-7 באוקטובר. כזכור, הממשל בקייב הפנה אצבע מאשימה כלפי חברת הרחפנים המוכרת בטענה כי זו סייעה לפלישת רוסיה נגד אוקראינה וטענה כי זו שותפה למלחמה האכזרית.
 



בזמנו התפרסם כי הצבא הרוסי השתמש ברחפן הנקרא "מאביק 3" ומערכת אירוסקופ, אשר מזהה היכן ממוקמים מפעילי הכטב"מים. על אף אותן האשמות שמגיעות מצד ממשל קייב, ענקית הרחפנים DJI מכחישה כל מעורבות בנושא. 

מלבד זאת, בשנת 2021 ענקית החרפנים הואשמה כי זו הייתה מעורבת במעקב שביצע הממשל הסיני אחרי האויגורים (עם טורקי ממרכז אסיה אשר מרביתם הם מוסלמים סונים) במחוז שינג'יאנג. משרד ההגנה האמריקאי ציין כי המכשירים שמציעה הענקית DJI, נחשבים לאיום מהותי על הביטחון הלאומי.

רותם מי-טל, מנכ"ל חברת החדשנות אסגארד מערכות, סיפר לאתר החדשות "גלובס" כי צה"ל הצטייד בעבר במגוון מכשירים של חברת הרחפנים אך בשנים האחרונות החל להשתמש במכשור מתקדם של התעשייה בישראל. 

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    להחדיר ולהפעיל חומרי נפץ למפעל של הרחפנים ! (ל"ת)
    לא סחבק ש'ך 03/2024/16
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור