בארץ

צה"ל קיבל התרעה לפני הפלישה: מחבלי חמאס החליפו לסים ישראלי

לאחר יותר מארבעה חודשים שבה אסרה הצנזורה לפרסם, הותר לפרסום כי לפני מתקפת השבעה באוקטובר, הובא לידיעת המודיעין כי מחבלי הנוחבה החליפו לסים ישראלי בטלפונים שלהם 
מערכת ice | 
הרמטכ״ל עם לוחמים ברצועת עזה (צילום דובר צה"ל)
המחדל של מלחמת "חרבות ברזל" ממשיך להרים את ראשו ולעורר סערה רבה. לאחר יותר מארבעה חודשים שבהם נאסר לפרסם על כלי התקשורת הישראליים את הידיעה, כעת נחשפים פרטים נוספים על מעשיהם של מחבלי הנוחבה לפני השבעה באוקטובר.
על פי הידיעה שפורסמה לאחרונה, בעת חצות, מספר שעות לפני אירועי הטבח שבוצעו בשבת השחורה, זיהה המודיעין כי מאות מחבלי נוחבה החליפו לסים ישראלי בטלפונים שלהם.
לטענת  "ynet", אתר החדשות ידע על אותה ידיעה חריגה אך הצנזורה פסלה את פרסומם במשך תקופה ארוכה ועתה הפרטים נחשפים. כזכור בינואר האחרון, חשף העיתונאי נדב איל באתר החדשות כי באותו לילה המודיעין הישראלי קיבל "סימן מעיד", במסגרת פעילות מבצעית שערך השב"כ.
בעקבות כך, עלה החשד להתקפה קרקעית בישראל. עוד דווח כי ככל שהשעות עוברות, החשד לסיכוי המתקפה עלה וצצו סימנים נוספים מצד האויב. למרות כל אלו, פיקוד דרום לא התוודע למתרחש באמצעי התקשורת של האויב ולמרות השיחות הרבות שנעשו בין הבכירים, אלו הכירו את המידע רק לאחר המתקפה. 
 



בעקבות פרסום הידיעה, צה"ל מסר בתגובה: "אירועי הלילה שקדם ל-7 באוקטובר יתוחקרו לעומקם באופן מלא ויוצגו באופן שקוף לציבור". מלבד זאת, ציין הרמטכ"ל הרצי הלוי כי ועדות חקירה חיצוניות בנושא המחדל של השבעה באוקטובר ייערכו במטרה לשפר את התנהלות צה"ל. 


דובר צה״ל ודוברות שב״כ פרסם בתגובה: "הפרסום אודות 1,000 סימים ישראלים שנדלקו בו זמנית - שקרי ורחוק מהמציאות. בפועל התקבל צבר סימנים מעידים שכלל בין היתר השמשה של עשרות בודדות של סימים, אשר נדלקו באירועים קודמים בעבר. בהתאם לכך נדרכה המערכת ובוצעו פעולות מודיעיניות ואופרטיביות בשטח".  

עוד נמסר מטעמם: "כפי שפורסם בעבר, בליל ה-7.10 התקבלו סימנים מעידים בגינם התקיימו הערכות מצב ובהתאם לכך התקבלו החלטות אופרטיביות. הסימנים המעידים מבוססים על מגוון כלים ויכולות, בהם גם כלים טכנולוגיים שלא ניתן לפרט את האופן ושיטת הפעולה שלהם. כלל האירועים והמידע הקיים באותו הלילה יתוחקרו במסגרת התחקירים המבצעים בשב״כ ובצה״ל. נדרש לגלות אחריות וזהירות בפרסומים, כך שלא ייפגעו שיטות ויכולות מבצעיות בזמן מלחמה".

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה