בארץ

בן גביר הדליף מסמכים רגישים? "הוא פועל לפי הכללים שלו"

השר לביטחון לאומי לא יוכל להשתתף בתדרוכים מודיעיניים. דיווח של הטלגרף הלונדוני חושף כי הוא הפר את ההנחיות הביטחוניות עליהן מופקד, בתוקף חברותו בקבינט. בעבר נתפס מצלם משתתפים מסווגים בפגישות חשאיות. גורם בכיר אמר לעיתון: "הוא מנסה להתעלם מכל הסובבים אותו, למרות שאין לו רקע בנושאי ביטחון לאומי והגנה"
מערכת ice | 
איתמר בן גביר (צילום יונתן זינדל/ פלאש 90)
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר לא יוכל לקבל מעתה תדרוכים ביטחוניים, לאחר שנחשף כי הדליף שורה של מסמכים רגישים, כך דיווחה אמש (ראשון) מלאני סוואן בעיתון הטלגרף הבריטי. נגד בן גביר ניצבת אצבע מאשימה על הפרת ההנחיות הביטחוניות שעליהן מחויב להגן, בתוקף תפקידו כחבר הקבינט המדיני-ביטחוני. 
למרבה האבסורד, השר לביטחון לאומי ניצב בפני חרם המועצה לביטחון לאומי. בעבר הואשם כמה פעמים בצילום משתתפים מסווגים, באופן לא חוקי, בפגישות מודיעיניות ברמת סיווג גבוהה. בחודש שעבר ראשי המודיעין הפנימי של השב"כ סירבו להיפגש עמו לאחר שהיחסים בין שני הצדדים עלו על שרטון בעקבות עימותים בפגישות ביטחוניות שבועיות.
השב"כ האשים את השר בהדלפת מידע ובהפרת פרוטוקול כמו הכנסת טלפונים ניידים לישיבות. גורם מודיעיני בכיר אמר לעיתון הטלגרף: "האיום הגדול ביותר על ישראל מבפנים הוא בן גביר. הוא פועל לפי הכללים שלו ומנסה להתעלם מכל הסובבים אותו, למרות שאין לו רקע בנושאי ביטחון לאומי והגנה. הוא נטל".
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה