בארץ

הבחירות לרשויות המקומיות יצאו לדרך: אלו הקרבות הבולטים

בצל המלחמה, בשעה 07:00 הבחירות לרשויות המקומיות יצאו לדרך כשכ-7,190,920 בעלי זכות הצבעה ייצאו לבחור מי יעמוד בראש הרשויות המקומיות, העיריות והמועצות. כיצד מצביעים בבחירות ומה תמונת המצב בערים הגדולות בישראל? כך הפרטים
מערכת ice | 
הבחירות לרשויות המקומיות 2024
בצל המלחמה, הבחירות לרשויות המקומיות יצאו לדרך בשעה 07:00 עם פתיחת הקלפיות. השנה הבחירות יתקיימו ב-197 עיריות ומועצות מקומיות וב-44 מועצות אזוריות כשבישראל השנה ישנם 7,190,920 בעלי זכות הצבעה. כמו כן, בשל המלחמה והשלכותיה, ב-12 יישובים ומועצות אזוריות בדרום ובצפון הארץ לא יתקיימו בחירות  בשל העובדה שהאזרחים מפונים מבתיהם.
הצבעת החיילים בסדיר ובמילואים במאות קלפיות צבאיות נוספות שהוצבו באזורי הלחימה ובבסיסים החלה כבר בשבוע שעבר ולנוכח הצפי לכמות גדולה במיוחד של מעטפות כפולות שתגענה מהקלפיות המיוחדות, מעריכים במשרד הפנים כי תוצאות האמת יתפרסמו רק בסוף השבוע. ברשימות המועמדים לרשויות המקומיות, למועצות האזוריות ולוועדים המקומיים מתמודדים כ-25,126 מועמדים בכ-3,768 רשימות.
עם פתיחת הקלפיות, שר הפנים משה ארבל, קרא לאזרחי ישראל לצאת להצביע: "הבחירות לרשויות המקומיות משפיעות על חיי האזרחים לא פחות מהבחירות לכנסת. אני קורא לאזרחי ישראל לממש את זכותם לצאת ולהצביע. אנחנו נעמוד יחד עם משטרת ישראל על טוהר הבחירות בכל רחבי הארץ".
יום שבתון
מבחינת המשק הישראלי, יום הבחירות הינו יום שבתון ורק עובדים חיוניים יחויבו לעבוד היום. על נתונים עולה כי יום השבתון הנ"ל יעלה למשק הישראלי 3 מיליארד שקל. כמו כן, עובדים שכן יבחרו לעבוד היום יהיו זכאיים לשכר בשיעור של 200%, או לשכר רגיל בתוספת שעות חופשה תמורת שעות עבודתו בפועל. התחבורה הציבורית המנויה בחוק תפעל במהלך היום כסדרה.
כיצד מצביעים?
על מנת להצביע יש להביא לקלפי מסמך זיהוי בתוקף שכולל תמונה. במסגרת ההצבעה כל בוחר מקבל מוועדת הקלפי שתי מעטפות הצבעה, אחת בצבע לבן והשנייה בצבע צהוב. בתוך המעטפה הלבנה יש לשים פתק לבן ובו שם הרשימה למועצה. במעטפה הצהובה יש לשים פתק צהוב ובו הבחירה לראש הרשות. ביישובי מועצות אזוריות שבהם מתקיימות בחירות לוועד המקומי, אל תוך מעטפת הצבעה כחולה, יכניס הבוחר פתק הצבעה כחול. בעיריות ומועצות שבהן יש רק מתמודד אחד יוכלו הבוחרים להכניס פתק ירוק להצבעת נגד ופתק צהוב להצבעה בעד.

ראש עיריית אילת אלי לנקרי מצביע (דוברות עיריית אילת)
מגז האוויר היום
מזג אוויר מעונן חלקית עם גשם מקומי בצפון ובמרכז בעיקר בצהריים. גובה גלים בים התיכון 30-140 ס"מ טמפרטורת המים 20 מעלות.
טמפרטורות הצפויות ברחבי הארץ
בירושלים 15-11 תל אביב 19-14, חיפה 18-13 , באר שבע 19-12, צפת 14-8, אריאל 16-10, מודיעין 20-11, טבריה 22-15, אילת 24-14 מעלות.

הקרבות הבולטים
בשונה מהבכירות לכנסת שמתרחשות בממוצע כל שנתיים במערכת הבחירות המוניציפליות הבחירות מתקיימות באופן קבוע כל חמש שנים. בחלק מהערים הגדולות בישראל מערכות הבחירות צפויות להיות מעניינות במיוחד:
ירושלים
מספר התושבים: כ-966 אלף (רק כ-700 אלף בעלי זכות הצבעה – ללא ערביי מזרח העיר)
בבחירות בבירה ישנם שני מתמודדים עיקריים, משה ליאון, ראש העיר המכהן ויוסי חביליו שכיהן כסגנו של ליאון. השאלה המרכזית בבחירות הנוכחיות, היא מה תהיה תמונת המצב במועצת העיר.

משה ליאון, ראש עיריית ירושלים, צילום באדיבות: יוסי זמיר, pixabay.
תל אביב- יפו
מספר התושבים: כ-470 אלף
בבחירות לראשות עיריית תל אביב מתמודדים ארבעה מתמודדים: ראש העיר המכהן רון חולדאי, השרה לשעבר אורנה ברביבאי, עורך הדין אמיר בדראן וח"כ לשעבר יובל צלנר. במערכת הבחירות הנוכחית ניכר כי הפוליטיקה הארצית והמקומית התערבבו ועל פי הסקרים נראה ברביבאי, מצליחה לערער על מעמדו של חולדאי. על כן, השאלה המרכזית בתל אביב היא האם ההחלטה של ברביבאי לפרוש מהכנסת תוכח כשמשתלמת כשאחרי 25 שנים תדיח את חולדאי מתפקידו כראש העיר.

אורנה ברביבאי ורון חולדאי, צילום באדיבות: פלאש 90/ אבשלום ששוני, מרים אלסטר.
חיפה
מספר התושבים: כ-283 אלף
על התפקיד ראש העיר חיפה מתמודדים 12 מועמדים, אך 4 המובילים הם: ראש העיר עינת קליש רותם, ראש העיר לשעבר יונה יהב, דוד עציוני ויעקב בורובסקי.
לאחר שקלישר רותם הדיחה את ראש העיר יונה יהב מתפקידו אחרי יותר מעשור בתפקיד היא זכתה לביקורת גוברת על תפקודה במהלך כהונתה. כעת, לאחר שיהב חזר למירוץ עולה השאלה האם הוא יצליח לגבור עליה ולחזור לתפקיד. 

עינת קליש רותם ויונה יהב, צילום באדיבות: פלאש 90/ הילל מאיר, אלעד מלכה, ויקיפדיה/ באדיבות סיעת חיים בחיפה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה