משפט

בנק מזרחי בהצהרה חריפה: העברת תרומת אברמוביץ' - "נזק בלתי הפיך"

בנק מזרחי טפחות הגיש ערעור לבית המשפט המחוזי, לאחר שהשופטת ירדנה סרוסי תמכה בהעברת תרומה בסך של 8 מיליון שקל מחשבון הבנק של רומן אברמוביץ לחשבון הבנק של ארגון זק"א. מזרחי טפחות: "נזק עצום ובלתי הפיך לבנק ולקוחותיו"
מערכת ice |  1
רומן אברמוביץ' (צילום פלאש 90/ אריה לייב אברמס, אדי ישראל)
פרשת הרומה של המיליארדר רומן אברמוביץ' לארגון זק"א ממשיכה לספק כותרות. לאחר שבית המשפט המחוזי הורה לבנק מזרחי טפחות לשחרר את כספי התרומה, בנק "מזרחי טפחות" הגיש ביום חמישי ערעור על החלטת בית המשפט המחוזי, בשל קבלת הבקשה של איש העסקים, רומן אברמוביץ וארגון זק"א, להורות לבנק להעביר תרומה בסך של 8 מיליון שקל מחשבונו של איש העסקים לחשבון הארגון הרפואי.
על פי הפרסום של אתר "כלכליסט", בעקבות הערעור על החלטת שופטת בית המשפט המחוזי, העברת התרומה הנדיבה תדון בבית משפט העליון. לטענת בנק מזרחי טפחות, ההעברה הנדיבה הינה מנוגדת לעמדת היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, ובניגוד לבנק שמסרב לקבל את התרומה בשל העיצומים והעונשים שהוטלו על איש העסקים באיחוד האירופי ובבריטניה. 
אותה תרומה נדיבה שמסתכמת ב-8 מיליון שקל, טרם הועברה לחשבון של ארגון זק"א וזאת בשל החלטת שופטת בית המשפט המחוזי, ירדנה סרוסי, לעכב את ביצוע החלטתה ב-72 שעות בכדי להעניק לבנק "מזרחי טפחות" את אפשרות הערעור. 
בבקשת הערעור, התייחסו עורכי הדין של בנק מזרחי לפרשה ועל משמעותה כלפי המוניטין של הבנק כמו גם לקהל הלקוחות שלהם. לטענת באי כוחו של הבנק, אותה פעולה מהווה איום משמעותי על המשק: "הותרת החלטת בית המשפט המחוזי בתל אביב על כנה יש בה לגרום לנזק עצום ובלתי הפיך לבנק ולקוחותיו, למערכת הבנקאית ולמשק בכללותו".
בין הטענות הבולטות שהוצגו כנגד רומן אברמוביץ', נכתב כי אותה העברת תרומה לארגון זק"א מנוגדת לעמדת היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, אשר הדגישה כי זו תגרום לנזק רב שייגרם למערכת הבנקאית ולמשק הישראלי. 
כזכור, אחת הטענות הדרמטיות שהציגו באי כוחו של בנק "מזרחי טפחות" נגד אברמוביץ', עסקו בקשר (כביכול) של אברמוביץ עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין. על פי טענות הבנק, איש העסקים הסתיר, כיבכול, ערעור שהגיש לבית המשפט לצדק של האיחוד האירופי על הכללתו ברשימת סנקציות ונדחה על ידי בית הדין.
מצד עו"ד שמוליק קסוטו, המייצג את אברמוביץ' וארגון זק"א נמסר, בין היתר: "אנו מצרים על כך שבנק מזרחי ממשיך בהליכי סרק   מול מערכת המשפט בישראל וזאת  בהתנגדותו  לתרומה משמעותית לישראל בימים קשים אלה למדינה בכלל ולזק"א בפרט". 
עוד הוסיף באו כוחם של ארגון זק"א ומר אברמוביץ': "השופטת סרוסי פסקה באופן מפורט כי האמירות החלולות מתוכן של הבנק ושל היועמשית הינן לא ענייניות והן בגדר "העתק-הדבק" אוטומטי ללא שיקול דעת היות והסנקציות על מר אברמוביץ לא חלות בישראל ולכן הבנק לא רשאי להטיל סנקציות חד צדדיות על אזרחי ישראל.  לגופו של עניין בית המשפט האירופאי פסק לאחרונה כי הסנקציות לא קשורות למעורבותו במלחמה אלה רק בשל היותו איש עסקים רוסי ולכן טענת הבנק ממשיכה להיות לא רלוונטית ולא עניינית".
אכן, מדובר בפרשה מעניינת בשל העובדה כי מדובר בסנקציות של ממשלה זרה ובעוד של ממשלת בריטניה בלבד. כזכור, לא מדובר בסנקציות שהטילה בת בריתה של ישראל, ארה"ב, על רומן אברמוביץ'.
מלבד זאת, חשוב לציין כי גם ממשלת ישראל לא הביעה את הסכמתה בנוגע לסנקציות כנגד רומן אברמוביץ', אשר נטען עליו כי הוא מקורב לממשל פוטין. אותה פרשה מלמדת כי גם אם ממשלה זרה מחליטה להטיל סנקציות על בכירים בישראל בעקבות מעורבותם במלחמה הנוכחית, הבנקים בישראל לא רשאים לחסום את חשבונות הבנק שלהם.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אם התרומה הייתה לארגןני שמאל קיצוני גלי מיקרה הייתה מאש
    ניר 02/2024/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רק בגלל שהתרומה היא לזק"א אז מפריע ליועמשית ולבנק . אם התרומה הייתה לארגוני שמאל קיצוני היא הייתה מתקבלת בברכה.
    סגור