משפט

כספי תרומת רומן אברמוביץ' לזק"א יאושרו? זו החלטת היועצת המשפטית

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה הודיעה כי לא תתערב בשיקול הדעת של בנק מזרחי טפחות שהחליט לא להעביר תרומת רומן אברמוביץ' בסך 8 מיליון שקלים לזק"א "סירוב לביצוע פעולות עקב סנקציות בינלאומיות הוא סירוב סביר"
מערכת ice | 
רומן אברמוביץ' (צילום יוטיוב/ BBC News)
היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה הודיעה אמש(ראשון) כי לא תתערב בשיקול הדעת של בנק מזרחי טפחות אם להעביר את כספי תרומת רומן אברמוביץ בסך 8 מיליון שקלים לזק"א וכי סירוב לביצוע פעולה על ידי תאגיד בנקאי עקב סנקציות בינלאומיות הוא סירוב סביר".
כזכור, על רקע הסכסוך בין איש העסקים רומן אברמוביץ' לבין בנק מזרחי טפחות שהגיע לשולחן בית המשפט, היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, הודיעה אמש (ראשון) לבית המשפט המחוזי בתל אביב כי היא החליטה להתייצב בבית המשפט במסגרת התיק המתוקשר ולהביא את עמדתה בנושא. כך פורסם אמש (ראשון) ב"כלכליסט".
ההתערבות של גלי בהרה מיארה מגיעה בעקבות עמדתם המקצועית של המפקח על הבנקים ונגיד בנק ישראל, זאת בשל העניין הציבורי הרחב וההשלכות הצפויות על המשק בעקבות ההחלטה.
כזכור, איש העסקים הישראלי רומן אברמוביץ׳ וארגון זק"א, הגישו לאחרונה תביעה כנגד בנק מזרחי טפחות, בשל סירובו של הבנק להעביר לטענתם תרומה על סך 8 מיליון שקל לארגון זק״א לטובת פעילותם במלחמה והיערכותם להמשכה. 
בכתב התביעה דורש אברמוביץ לחייב את בנק מזרחי טפחות להעביר את התרומה לאלתר. ע"פ כתב התביעה, הבנק סירב לבקשה בטענה כללית לפיה חשבונו של מר אברמוביץ' חסום בשל הסנקציות שהטילו עליו האיחוד האירופי וממשלת בריטניה, ולכן, לגישת הבנק, לא ניתן לבצע בו שום פעולה שהיא.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה