משפט

עליזה בלוך מסתבכת? כל הפרטים על הדיל שנרקם הלילה

דרמה בבחירות לראשות העיר בית שמש: קהילות ויז'ניץ וגור בבית שמש בגיבוי ההנהגה הארצית הסירו את תמיכתם במועמד החרדי האשכנזי וחתמו על תמיכה במועמד של ש"ס משה אבוטבול לראשות העיר בית שמש. כיצד תגיב עליזה בלוך ואיזה נשק תשלוף מול הכוח האלקטורלי החדש שהתאחד מולה? כל הפרטים
דוד זולדן | 
עליזה בלוך, אריה דרעי, יצחק גולדקנופף, משה אבוטבול (צילום פלאש 90/ יעקב לדרמן, חיים גולדברג, יונתן זינדל, הדס פרוש, הילל מאיר)
דרמה בבחירות לראשות עיריית בית שמש: הגוש החסידי מתאחד סביב מועמדותו של משה אבוטבול לא יריץ מועמד משלו ולא יתמוך במועמד אחר מטעם יהדות התורה והוא כולל את חסידויות גור וויזניץ' הגדולות והמשפיעות. בין הנוכחים במעמד החתימה: ראשי אגודת ישראל השר יצחק גולדקנופף וסגן השר יעקב טסלר, מנכ"ל ש"ס השר חיים ביטון וראשי אגודת ישראל וש"ס בבית שמש.
אחרי שהאדמו"ר מויז'ניץ' הורה לחסידיו בבית שמש להצביע עבור מועמד ש"ס בעיר, סגן שר החקלאות וראש העיר לשעבר משה אבוטבול במטה של עליזה בלוך הדריכות בשיאה.
"האדמו"ר מויז'ניץ' הורה לרבני הקהילות של ויזניץ' ומנהלי המוסדות בעיר בית שמש, לתמוך בבחירות הקרבות במועמד הרב משה אבוטבול". נמסר מטעם חסידות ויז'ניץ'.
הפרשן החרדי ישראל כהן מרדיו קול ברמה מסביר: "‏אמירה דרמטית ומשמעותית - ׳המודיע׳ העיתון של ׳אגודת ישראל׳ בכותרת בעמוד ראשון אוזן שמאל: 'בהתלכדות השורות ואחדות הקהילות - אגודת ישראל תתמוך בהרב משה אבוטבול לראשות העיר בית שמש - בהוראת גדולי ישראל מרנן האדמו״רים שליט״א חתמו יו״ר אגו״י השר גולדקנופף וסגן השר טסלר יחד עם נציגי אגו״י בבית שמש על הסכם התמיכה שישמור על צביון העיר״.
המהלך הדרמטי יצא לדרך אחרי שנציגי פלג 'שלומי אמונים' המזוהה עם אגודת ישראל (החסידים) חתמו על הסכם תמיכה בשמואל גרינברג, מועמדה של דגל התורה בבית שמש. בדגל התורה כעת מבינים שהסיכויים של גרינברג לא ריאליים בעקבות ההצהרה ושעליו לוותר על מועמדותו. האם המהלך יצור מחנאות בין שני הפלגים בעיר? כעת לא בטוח שהחלק השני בהסכם יקוים שהרי בתמורה דגל התורה התחייבה לתמוך במועמד של אגודת ישראל, ישראל פרוש באלעד.
 
וזהו רק קצה הקרחון כי אחרי שחסידות ויז'ניץ' תמכה, יהיו עוד חלקים מתוך 'אגודת ישראל', המתמודדים תחת שם המפלגה החסידית למועצת העיר בית שמש, שאמורים לחתום רשמית על תמיכה במועמדותו של משה אבוטבול, נציג סיעת ש"ס, לראשות העיר בית שמש.
אין מדובר בתמיכה של מה בכך שהרי אגודת ישראל מחולקת לסיעות הבאות: חסידות גור - הסיעה המרכזית; חסידות בעלזא - מחזיקי הדת; חסידות ויז'ניץ' - הסיעה המאוחדת וכל אלו מהווים כוח אלקטורלי משמעותי. 
כעת נשאר לחכות ולראות כיצד תגיב למהלך עליזה בלוך ואיזה נשק תשלוף מול הכוח האלקטורלי החדש שהתאחד מולה.  
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה