משפט

שופרסל נושמת לרווחה: מדוע התביעה הייצוגית הזו כשלה?

בית המשפט המחוזי בחיפה החליט לדחות על הסף בקשה מצד בעלת מניות בקמעונאית הגדולה בישראל, לאישור הגשת תביעה ייצוגית נגד שופרסל ונושאי משרות בכירים בשל פרשת הבדלי המחירים ב'ישיר למהדרין'
מערכת ice | 
איציק אברכהן יו"ר שופרסל (צילום סיון פרג', freepik)
אחרי שהתפוצץ הסיפור על הבדלי המחירים בין בין הסניפים לחרדים סניפי הרשת של שופרסל, בית המשפט המחוזי בחיפה החליט לדחות על הסף בקשה מצד בעלת מניות בקמעונאית הגדולה בישראל, לאישור הגשת תביעה ייצוגית נגד שופרסל ונושאי משרות בכירים.
הסיבה לדבריה הייתה כי: "הסתירו פעילות בלתי חוקית בצורת הענקת מחירים מועדפים לחרדים במסגרת האתר "ישיר למהדרין", דבר שהביא לצניחת שווי המניה עם פרסום הסיפור בערוצי החדשות.

השופט רון סוקול החליט כי הנזק שנגרם היה לחברה עצמה ולא לבעלי המניות שמעוניינים בתביעה. התובעת, לה 1,851 מניות ב"שופרסל" טענה כי הוסתרו מבעלי המניות פערי המחירים ב"ישיר למהדרין", שהביאו לדבריה לנזקים של כ-242 מיליון שקל לבעלי המניות בחברה. שופרסל טענה כי לתובעים אין עילה אישית על פי YNET והנזק להם היה משני.
השופט פסק: "מקום בו נגרם נזק לחברה מסיבה כלשהי, והנזק של בעלי המניות הוא נזק משני הנובע מהנזק שנגרם לחברה, לא קמה לבעל המניות עילת תביעה אישית. כלומר, אם הנזק שנגרם לבעל מניות מקורו בירידת ערך החברה ופגיעה בשווי מניותיה, וכל בעלי המניות ניזוקים באותה מידה, לא תקום עילת תביעה אישית לבעל המניות שנפגע". לסיום השופט את בקשת המשיבים לסילוק הבקשה על הסף.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה