משפט

למ"ס חושפת: אלו הקטינים שזוכים לייצוג גבוה על ידי הסיוע המשפטי

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מפרסמת את נתוני הסיוע המשפטי לקטינים מטעם משרד המשפטים. על פי הנתונים, 87% מהמיוצגים על ידי הסיוע המשפטי הם יהודים ואחרים ו-13% ערבים

מערכת ice | 
משפט (צילום shutterstock)
הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה היום (רביעי) נתונים של הסיוע המשפטי במשרד המשפטים אשר מפעיל מערך ייצוג קטינים הנקרא "עו"ד משלי" שמעניק סיוע משפטי לקטינים בהליכים משפטיים אזרחיים.
במסגרת הפעילות, מרבית הקטינים המיוצגים מופנים לסיוע המשפטי על ידי בתי המשפט. מלבד זאת, מציינת הלמ"ס, כי קטינים מעל גיל 14, רשאים לפנות  למערך "עו"ד משלי" באופן עצמאי, בעיקר במקרים שבהם יש חשש לניגוד עניינים בינם לבין הוריהם.
יתרה מכך, חושפת הלמ"ס נתונים נוספים על הסיוע המשפטי שנעשה מטעם משרד המשפטים לקטינים. על פי הנתונים, בשנים 2022-2019 נוהלו על ידי הסיוע המשפטי 21,478 תיקי סיוע של קטינים.
מלבד זאת, חושפת הלמ"ס כי רוב התיקים (52%) עסקו בנושא "הליכי מעמד אישי". במקום השני, התיקים שעסקו בנושא "הליכי נוער" (כ-40%) ורק כ-4% מהתיקים היו בנושא "אשפוז פסיכיאטרי בכפייה", כאשר שאר התיקים (כ-3%), עוסקים בנושאים אחרים.
הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מציינת כי לאורך השנים, נצפתה מגמת עלייה במספר התיקים הנובעת מהעלייה העקיבה בנושא "הליכי מעמד אישי". 36% מהתיקים נוהלו במחוז תל אביב ו-17% בכל אחד מהמחוזות ירושלים וחיפה.
מספר הקטינים המיוצגים הינו עד גיל 18 ומסתכם על 19,069, מחציתם בנים ומחציתם בנות. 87% מהמיוצגים על ידי הסיוע המשפטי הם יהודים ואחרים ו-13% ערבים. אחד הממצאים הבולטים בנתוני הלמ"ס, מתקשרים לממצאים על ייצוג יתר לקטינים שמוצאם מברית המועצות (לשעבר) ועל ייצוג יתר משמעותי לקטינים ממוצא אתיופי. על פי הנתונים, 17% מהיהודים והאחרים שיוצגו הם ממוצא ברית המועצות (לשעבר) (כ-10% מכלל האוכלוסייה) ו-5% – ממוצא אתיופי (כ-2% מכלל האוכלוסייה).
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה