משפט

קרטל המעליות מסתעף: כתב אישום על הדחת עד ושיבוש משפט

שימוע לפני הגשת כתב אישום בחשד להדחת עד ושיבוש הליכי משפט. רשות התחרות זימנה לשימוע את מנכ"ל על רד בחשד להדחת עד ושיבוש הליכי משפט, במשפט שמתנהל נגדו בעניין קרטל המעליות
מערכת ice |  1
מעלית (צילום PIXABAY)
רשות התחרות הודיעה אמש, למנכ"ל חברת על רד, מר יעקב גולדמן, על כוונתה להגיש כתב אישום נגדו בעבירות של הדחת עד ושיבוש הליכי משפט. בפני גולדמן עומדת האפשרות להעלות את טיעוניו במסגרת הליך שימוע בטרם הגשת כתב אישום. 
מכתב החשדות עולה כי במהלך המשפט שמתנהל נגד מר גולדמן, חברת על רד וחברות מעליות נוספות, בגין קרטל בתחום המעליות, פנה גולדמן למי שהיה סמנכ"ל החברה ומשמש עד תביעה במשפט, וביקש ממנו לשנות את הדברים המפלילים  שאמר בחקירותיו כנגד גולדמן. 

בעקבות הדברים שינה העד את גירסתו, ואמר בבית המשפט דברים שונים מהדברים שאמר בחקירותיו. העד אף הוכרז בבית המשפט כעד עוין. החקירה הגלויה בחשד לקרטל בתחום המעליות נפתחה בשנת 2019. כתבי האישום כנגד 12 נאשמים ו-6 חברות בתיק קרטל המעליות הוגשו במרץ 2021. ההליכים מתנהלים בבית המשפט המחוזי מרכז לוד.
כזכור,  בית המשפט המחוזי בראשות השופט ד"ר עמי קובו הרשיע במסגרת הסדר טיעון את סמנכ"ל חברת המעליות על-רד, על חלקו בקרטל המעליות. בהתאם להכרעת הדין עברון היה צד לשורה של הסדרי אי תחרות עם חברות בענף –אלקטרה, קונה וכפיר, הסדרים שנמשכו שנים ובמסגרתם הצדדים הסכימו לא להתחרות האחד בשני על לקוחות קיימים. הסדר הטיעון מגיע מיד בסמוך עם תחילת שמיעת ההוכחות בעניינו.
במסגרת הסדר הטיעון הסכים הנאשם לרצות עונש מאסר של 6.5 חודשים מאחורי סורג ובריח, וכן לשאת בקנס שייקבע על ידי בית המשפט. על פי עובדות כתב האישום בהן הורשע עברון, עברון ונציגי חברות המעליות האחרות שעימם היו הסדרי אי תחרות השתמשו בקודים ביניהם על מנת להסוות את התיאום. כן הורשע עברון בכך שלעיתים תיאם עם הנאשמים האחרים את הצעות המחיר שיגישו ללקוח שמקבל שירות מחברה מתחרה, כך שבפני הלקוח יהיה מצג שווא של תחרות.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מדינה של קומבינות (ל"ת)
    חן 12/2023/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור