משפט

פרשת "קרטל המעליות": עבודות שירות למנכ"ל אלקטרה מעליות

הסדר טיעון עם מנכ"ל אלקטרה מעליות: ירצה 3 חודשי מאסר בעבודות שירות בגין הרשעתו באי פיקוח למניעת עבירות על חוק התחרות הכלכלית
מערכת ice | 
בניין אלקטרה (צילום מתוך אתר החברה)
בית המשפט המחוזי מרכז גזר אמש (ראשון) את דינו של מנהל חטיבת המעליות באלקטרה בע"מ, עמית מור. בית המשפט קיבל את הסדר הטיעון אליו הגיעו הצדדים עוד לפני תחילת ההוכחות בתיק, וגזר על מור 3 חודשי מאסר שירוצו בדרך של עבודות שירות וקנס כספי בסך 75 אלף שקל.
מור הורשע בחודש אפריל השנה על פי הודאתו בעבירת אי פיקוח למניעת עבירות על חוק התחרות הכלכלית, בה הואשם בכתב אישום שהוגש על ידי רשות התחרות בפרשת "קרטל המעליות". מדובר בעונש הגבוה ביותר שנגזר בגין עבירה זו מאז תיקונה בינואר 2019.

בהתאם להסדר שאליו הגיעו רשות התחרות ומור, מור הודה בכך שלא עשה כל שניתן כדי למנוע עבירה לפי חוק התחרות הכלכלית, וזאת בשעה שאלקטרה מעליות הייתה צד להסדר אי תחרות עם חברת על-רד הנדסת מעליות (1992) בע"מ במשך למעלה מ-3 שנים. יצוין כי מור לא היה צד להסדר של אלקטרה, והרשעתו היא רק בשל אי הפיקוח כמפורט.
 
הסדר הטיעון הוא חלק מפרשת "קרטל המעליות" במסגרתה, על פי כתב האישום, חברות שונות בתחום המעליות (אלקטרה, שינדלר, קונה, כפיר ועלרד) הגיעו להסדרים לפיהם הם לא יתחרו זו בזו במתן שירות ללקוחות הקיימים של החברות. הסדרים אלו נמשכו במשך שנים, עד לפתיחה בחקירה על ידי רשות התחרות. 
הפרשה נחקרה על ידי מחלקת החקירות של רשות התחרות, כאשר החקירה הגלויה נפתחה בחודש מרץ 2019. במרץ 2021 הוגש כתב האישום בתיק.
את הרשות מייצגים עו"ד עפר מעוז, עו"ד עדי גנוט, עו"ד הדס וינוגרד-הבר. 
עו"ד עפר ברטל ממשרד ברטל כהן מסר בשמו של מר עמית מור כי "לאחר לבטים רבים, עמית החליט לקבל על עצמו אחריות מנהלים מכח החזקה שבחוק, על מנת להותיר את הפרשה מאחוריו ולהמשיך קדימה בפעילות העסקית. יודגש כי במסגרת ההסדר עם רשות התחרות, הוסכם שעמית לא היה מודע לקיומם של הסדרים אסורים כלשהם (ככל שהיו כאלה) ופעל תמיד לטובת לקוחות החברה. עוד הוסכם עם הרשות, כי בתקופת כהונתו הוכפלו מחזורי הפעילות של חטיבת המעליות והושקעו סכומי עתק בפיתוח מערך השירות ובהפיכת החטיבה למוכוונת לקוח".
 
תגובת אלקטרה בע"מ: "חטיבת המעליות ממשיכה לצעוד קדימה ולהוביל את ענף המעליות בישראל, כתמיד, במקצועיות, באמינות ובשירות מוכוון לקוח, בהובלת מנהלה, מר עמית מור".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה