משפט

דיווח מטריד: שטרות מזויפים של 50 שקלים מציפים את השוק

השטרות המזויפים הללו מיוצרים על ידי עבריינים במפעלים פיראטיים ביתיים מאולתרים ושם מערך שלם שמייצר את השטרות ברמת זיוף גבוהה מאוד, כמעט בלתי ניתנת לזיהוי. העבריינים עלו על כך שלרוב שטרות של 50 שקל לא נחשבים למזויפים ולכן בחרו ללכת בנתיב הזה. בבנק ישראל מכחישים
מערכת ice |  4
שטרות של 50 שקל (צילום shutterstock)
מכת השטרות המזויפים נמשכת. אחרי שבמשטרה חשפו כי השוק הוצף בשטרות מזויפים של 200 שקלים שבעלי עסקים מסרבים לכבד, כעת נודע כי גם שטרות של 50 שקל זויפו ולאט לאט מתחילים להציף את השוק ולהדאיג את הקמעונאים.
על פי מאקו, השטרות המזויפים הללו מיוצרים על ידי עבריינים במפעלים פיראטיים ביתיים מאולתרים ושם מערך שלם שמייצר את השטרות ברמת זיוף גבוהה מאוד, כמעט בלתי ניתנת לזיהוי. העבריינים עלו על כך שלרוב שטרות של 50 שקל לא נחשבים למזויפים ולכן בחרו ללכת בנתיב הזה.

מרגע פרוץ המלחמה נמכרו על פי ההערכות כ-100 אלף שטרות של 50 שקל ששווים לפחות שני מיליון שקל. עבריין מהדרום הסביר למאקו: "לייצר שטר אחד עולה לנו 10 אגורות. כל שטר אנחנו מוכרים נע בין 15 ל-25 שקל, תלוי בכמות ההזמנה שבעלי עסקים ואזרחים מזמינים מאיתנו", הסביר עבריין בכיר, "תמיד יש חשש ששוטרים יפשטו לנו על בתי הדפוס והמפעלים שהקמנו אבל לפחות עד שזה יקרה נעשה הרבה כסף".
יש לציין כי השטר 50 השקלים הודפס לראשונה על ידי בנק ישראל בשנת 2014 והוא נושא את דיוקנו של המשורר שאול טשרניחובסקי. בבנק ישראל טענו במשך שנים שבלתי אפשרי לזייף אותו. אבל כעת משהוכח שניתן בבנק ישראל מנסים להסביר בסרטון הסברה איך לעלות על הזיוף.
במשטרה ממשיכים לנסות לאתר את הזייפנים: "קיבלו מידע בעניין זיוף של שטרות 50 שקל ואנחנו מטפלים בזה במישור המודיעיני. נגיע לאותם זייפנים ונמצה עימם את כל חומרת הדין", הדגיש קצין משטרה למאקו.
מבנק ישראל נמסר כי לאחר בדיקה הוברר כי הדיווח הנ״ל אינו נכון.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    סקרים במלחמה
    מיכל 11/2023/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כניראה גנץ עם חברות פירסומת מזמין סקרים.לא לקח בחשבון שבן גביר שהוא צדק בנוגע לערבים יקבל תוספת של 30 אחוז וימין יגדיל כוחו עקב המילחמה.הליכוד יגדיל גם הוא את כוחו וכל הפרשנים יואכלו את הכובע.
    סגור
  • 3.
    אינטרס של המדינה שלא ישתמשו במזומן.
    יוסף 11/2023/10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כספומט יבלע את השטרות המזוייפים אם תפקיד אותם. גם פקיד בנק יקח אותם. ואם יש כאוס וירד השימוש במזומן, זה יפגע בהון השחור. וזה האינטרס של המדינה ובנק ישראל.
    סגור
  • 2.
    יש לחוקק חוק שמי שנתפס ומורשע
    NRMG 11/2023/10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מקבל מאסר בפועל של 10 שנים ללא שיקול דעת של השופט לגבי מצבו ונסיבות מקילות. אם הציבור ידע שהעונש 10 שנים זה ירתיע.
    סגור
  • 1.
    שקר לא נכון
    אמיתה 11/2023/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תעמולה מטעם ארגונים מסוימים כדי לעבור לכלכלה דיגיטלית ולשעבד אנשים לקולר (כסף) דיגיטלי
    סגור