משפט

"סלאח דבאח" תפוצה ב-30 אלף שקל ע"י מפיצי פייק: למי תתרום?

רשת "סלאח דבאח ובניו" תבעה אנשים שהפיצו ברשתות החברתיות כי בכיר בחברה ברשת התבטא נגד יהודים. למרות שהודיעה להם כי הפרסום שקרי, לא הורידו אותו והגיעה להסדר כי ישלמו לה 15 אלף שקל כל אחד. הסכום ייתרם לארגוני הצלה
מערכת ice |  2
סלאח דבאח (צילום יחצ, shutterstock)
רשת "סלאח דבאח ובניו" הגיעה להסדר עם שני אנשים שהפיצו ברשתות החברתיות כי בכיר בחברה התבטא נגד יהודים ואמר: "היהודים הכלבים שוב יעמדו בתור בחנות שלנו לקנות בשר, לא דואג". למרות שהחברה הודיעה למפרסמים כי מדובר בשקר, הם לא הורידו את הפרסום והגיעו להסדר איתם שישלמו לרשת 15 אלף שקלים כל אחד. ייתכן שברשת יגיעו להסדר גם עם האדם השלישי שפרסם זאת. ב"סלאח דבאח ובניו" כבר הודיעו שיתרמו את הכסף לארגוני הצלה.
סכום זה נקבע לאחר שהרשת הגישה לבית המשפט בפתח תקווה תביעה נגד המפיצים בטענה שפגעו בשמה הטוב. הצילום מסך אותו הפיצו אותם אנשים היה ממבצע שומר חומות לפני שנתיים וחצי שהיה שקרי, והאדם שבשמו הופץ הסרטן, לטענת הרשת כלל אינו קיים.

כמו כן הודיעה הרשת, כי בנוסף לתשלום, יפרסמו שני האנשים התנצלות נגד הרשת בעמוד הפייסבוק שלהם וישתפו סרטון בו הם אומרים: "אני משתף/ת כאן התנצלות על פוסט שפרסמתי נגד רשת דאבח. מדובר בפייק ניוז שפגע ברשת דאבח ואני מתנצל/ת על כך, אני קורא/ת לכולם/ן להימנע מהפצת תוכן שלא נבדק".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בית משפט שרוצה אז הוא יכול לעבוד מהר
    יוסי 10/2023/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני מכיר את הרשת וידעתי שהיא לא כזאת, אבל ממתי בית משפט תוך שבועיים מקבל תלונה ומגיע להסדר? 3 שנים אני תובע חברת בניה גנבים ואני עדין לא רואה את הסוף
    סגור
  • מדובר בהסדר לפני תחילת המשפט
    דנה 10/2023/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה שרשום שהם הגיעו בינהם להסדר; דהיינו בעקבות התביעה שהוגשה הסכימו להגיע להסדר. )לא הגיע לדיון עוד משפטי(- כאשר הנתבע לא מוכן להגיע להסדר אכן זה יכול להימשך זמן רב.
    סגור