משפט

חוגגים סוכות בחו"ל? אלה החוקים הנוקשים באירופה לארבעת המינים

אולי לא ידעתם, אבל על פי החוקים הנוקשים של האיחוד האירופי, ארבעת המינים נכללים בהגדרה של פירות והצמחים שאין להכניס בין המדינות החברות בגוש האירו. הסיבה לכך היא חשש ממזיקים וחרקים שייתכן ורובצים בהם ועלולים להתפשט ולגרום לנזק במדינה. קבוצת חרדים שניסתה להביא עימה את המינים לבלגיה, זכתה למכתבי אזהרה
מערכת ice | 
שוק ארבעת המינים ירושלים (צילום ארנון בוסנאי)
חג סוכות בחו"ל? מתברר שזה לא כל כך פשוט והשלטונות באירופה כנראה לא יודעים כיצד לגשת לארבעת המינים. על פי מאקו, עשרות חרדים שנסעו אמש (שלישי) ברכבת היורו סטאר המפורסמת מלונדון לבריסל, מתוך כוונה להגיע לאנטוורפן בבלגיה.
כוונתם היו לבלות בעיר התיירותית את חול המועד סוכות, אלא הבינו כי הם אינם יכולים לעשות זאת יחד ארבעת המינים שהביאו עמם מישראל וזאת בגלל איסור של הכנסת פירות וצמחים ממדינה אחת לשנייה, על פי הנהלים בגבולות.
אולי לא ידעתם, אבל על פי החוקים הנוקשים של האיחוד האירופי, ארבעת המינים נכללים בהגדרה של פירות והצמחים שאין להכניס בין המדינות החברות בגוש האירו. הסיבה לכך היא חשש ממזיקים וחרקים שייתכן ורובצים בהם ועלולים להתפשט ולגרום לנזק במדינה.
הם סיפרו למאקו: "כאשר הגענו לבריסל הפקחים בגבול בדקו אותנו אחד אחד והחרימו לנו את ארבעת המינים. הם הזהירו שאם נתנגד למסור להם אותם נחטוף קנסות כבדים", סיפר אחד החסידים. "היו כאלה שניסו להסתיר את האתרוגים שרכשו בהרבה מאוד כסף, אבל הפקחים  לקחו להם אותם". המעורבים זכו לטפסי אזהרה שלא ינסו בשום דרך להכניס את ארבעת המינים לבלגיה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה