משפט

מוזיאון מכר ציור שנבזז בידי הנאצים ב-70 מיליון דולר - ונתבע

משפחה יהודית תובעת השבוע את אחד המוזיאונים המפורסמים בעולם בטענה שטייח עסקה לרכישה ומכירה של ציור של ואן גוך. הציור נבזז מהמשפחה בידי הנאצים אך מעולם לא הוחזר אליה
מערכת ice | 
משפט (צילום shutterstock)
אחד המוזיאונים הכי מפורסמים בעולם, מוזיאון המטרופולין לאומנות שבניו יורק, מסתבך השבוע בתביעה בין-לאומית שמאשימה אותו בטיוח מכירה של ציור מפורסם של הצייר ואן גוך שנבזז בידי הנאצים ממשפחה יהודית ממינכן. 
לפי הניו יורק פוסט, התובעים הם תשעה מיורשיה של משפחת שטרן שחיים כיום בארה"ב ובישראל. המשפחה טוענת כי הציור, המתאר קטיף של זיתים, נלקח מהמשפחה העשירה בידי הנאצים במלחמה. ונרכש בידי אישה עשירה מניו יורק. בשנות ה-50 היא הורתה למכור אותו למוזיאון, אף שהיה ידוע לכאורה לשני הצדדים כי מדובר ביצירה שנבזזה בצורה לא חוקית. 
עוד המשפחה מאשימה כי את הציור קנה אוצר מפורסם של המוזיאון שבעברו לקח חלק בצוות שחקר וצד אחרי יצירות אומנות בעלות היסטוריה דומה. לאחר שהציור הוצג המוזיאון כ-20 שנה, האוצר לכאורה דאג לבצע מכירה סודית במיוחד של התמונה בשנת 1972. הוא עשה זאת בצורה עקיפה כך שעד שנת 2019 לא היה ניתן למצוא את התמונה או לגלות במהלך המכירה עצמה שמדובר בעסקה לא חוקית.
העובדה שמסמכי הארכיון שקשורים בעבודתו של האוצר במוזיאון ננעלו בידי זה האחרון עד שנת 2073 מסייעים למשפחה בטענה שלה. כאמור, הציור אותר רק לפני כארבע שנים כשהופיע בקטלוג של זוג אספנים עשיר מיוון שלכאורה הציור היה בבעלותם. 
כעת המשפחה דורשת שרכושם יוחזר אליהם בצורה חוקית. המוזיאון מצידו טוען לחפותו ובהודעה רשמית מסר כי לא היה לו מידע על ההיסטוריה של הציור בעת הרכישה והמכירה שלו. המידע נחשף שנים רבות לאחר שהיצירה כבר לא הייתה בעלות המוסד. לצד זאת המשפחה תובעת גם את המוזיאון היווני שכעת מציג את הציור של האומן המפורסם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה