משפט

עוקץ הקריפטו הגדול בישראל נחשף: כך פועלת השיטה האכזרית

לאחרונה, ישנן עוד ועוד שיטות עוקץ חדשות על חשבון אנשים שמשקיעים במטבעות קריפטוגרפיים. אחד כזה נחשף כעת, ומתברר שלא מעט ישראלים נפלו בפח שלו. אז איך פועלת השיטה וכיצד תוכלו להימנע מכך?
מערכת ice |  1
עוקץ קריפטו (צילום shutterstock)
לאחרונה, ישנן עוד ועוד שיטות עוקץ חדשות על חשבון אנשים שמשקיעים במטבעות קריפטוגרפיים. אחד כזה נחשף כעת, ומתברר שלא מעט ישראלים נפלו בפח שלו.
בקבוצת הפייסבוק "קריפטו ישראל — ביטקוין, אתריום, מטבעות וירטואלים" העלו לאחרונה פוסט שמזהיר מפני אדם שמזדהה בשם  Rimon TaShma ובו נכתב: "נעקצתי בטלגרם באלפי שקלים על ידי האיש הזה. הוא מבקש לסחור איתך במטבע קריפטו ובתמורה תקבל 140 אלף שקל. העברתי לו 25 אלף שקל ולא קיבלתי תמורה והוא מסרב להחזיר את הכסף. הגשתי תלונה במשטרה... והם לא עשו כלום. מה עושים? והאם עוד מישהו נעקץ על ידיו?".
בהודעה נוספת הזהירו מאותו אדם, שעל פי המשתמשים כאמור: "הוא משתמש במספר זהויות שונות, ומעלה סרטונים בהם הוא מדריך אתכם איך אפשר להרוויח כסף, והרבה: בערוץ שלו הבנאדם הזה מבלבל את המוח על זה שהוא סוחר במטבעות קריפטו ושהוא מחלק כסף לכל מי שרק חולם על דבר מסוים", נכתב באותה הודעה.
עוד נכתב כי "הוא פתה אתכם להעביר כסף לארנק דיגיטלי שהוא ייתן לכם. שאם תשקיעו 241 ש"ח תרוויחו 75,000 ש"ח ואם תשקיעו 441 ש"ח תרוויחו 100,000 ש"ח".
התגובות לא איחרו לבוא, ועוד ועוד אנשים טענו כי הם נעקצו על ידו. מסתבר שהוא משתמש במספר זהויות, משנה את שמו בכל פעם, ולמעשה עוקץ אנשים דרך הרשתות החברתיות, בראשן הטינדר והטלגרם. על פי אנשי הקבוצה הפופולרית, מדובר בקבוצת האקרים שמפעילה את הרשת שלה מרוסיה. למעשה, אותו רימון הוא ממש לא היחיד שעוקץ בצורה הזו. השיטה הזו היא ידועה ונקראת בשם "משיכת שטיח". אז איך זה פועל?
אותם נוכלים מפתים משקיעים דרך הרשתות החברתיות להשקיע  כסף במיזמים לגיטימיים לכאורה של מטבעות קריפטו, כשהם נראים אמינים משהו. ברגע שהסכום עובר, נוכלי הקריפטו מושכים את הכסף ונעלמים מפני הקרקע. הם מפתים בזכות סרטוני הדרכה מרשימים שנמצאים תחת הכותרת "איך לעשות כסף?", בהם הם מציגים אנשים שלכאורה הרוויחו הרבה מאוד כסף, קנו יאכטות וכדומה. אז אם אתם נתקלים בדברים שכאלו, שימו לב טוב טוב שמדובר ברשת מוכרת ולא בעוד נוכל, שכן הרבה מאוד ישראלים נעקצים כך לאחרונה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    זה בית ספר טוב לכל מיני צעירים שמחפשים שיטה להביא מכה
    רונית 09/2023/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש הרבה צעירונים טמבלים שמחפשים לעשות מילונים בלי לעבוד ובלי לקחת סיכון והם צריכים כזו סטירה כדי ללמוד. מה רע? בית ספר יקר אומנם, אבל הלקח נקלט טוב אחרי.
    סגור