משפט

תביעה מיליונים נגד הרכבת הקלה בירושלים נדחתה - זו הסיבה

תביעה שנידונה בבית המשפט המחוזי בירושלים במשך תשע שנים נדחתה היום. התביעה הגיעה מצידם של 30 בתי עסקי ברחוב יפו שבירושלים נגד רשויות שהקימו את הקו האדום של הרכבת הקלה. כעת התובעים שדרשו 35 מיליון שקל - יצאו ללא דבר
מערכת ice | 
הדמיית הרכבת הקלה בשד' ירושלים יפו (צילום מתוך עמוד הפייסבוק של נת"ע)
היום הושקה רשמית בטקס חגיגי ורועש הרכבת הקלה בגוש דן, ובמקביל תביעה של תשע שנים בסך מיליונים נגד הרכבת הקלה בירושלים הגיעה לסיומה, או יותר נכון - נדחתה. לפי גלובס, כ-30 עסקים שיושבים על רחוב יפו בעיר הקודש תבעו מספר גורמים, בהם משרד התחבורה, עיריית ירושלים ומשרד האוצר, בגין נזקים שנגרמו להם לכאורה בגלל בניית הקו האדום ברחוב.
היקף התביעה עמד על לא פחות מ-35 מיליון שקל, אך שופטת בית המשפט המחוזי בעיר, חיה זנדברג, בחרה לדחות את התביעה היות שלא הוכח במשך כל השנים הללו כי לו אחד מהגורמים הנתבעים היו מחויבים בחוזה לעסקים בעניין הפגיעה בהם, ועל כן - לא מגיע להם פיצוי כלל.
 
התביעה של העסקים עסקה בשנים 2008-2011 שבהן הוקם הקו, עד שהוא נפתח בשנת 2011. לטענתם העסקים שלהם נפגעו במהלך שנות ההקמה בגלל אורך העבודות הממושך והעובדה שהתחבורה הציבורית לרחוב שונתה וכך הסיטה מהאזור את לקוחותיהם. 
עם זאת, לטענת השופטת התביעה לא הצליחה להוכיח כי אכן נגרמו לה נזקים, וכאמור לא הצליחה להוכיח שהגורמים הנתבעים היו מחויבים מול התובעים לפרק זמן מסוים של הקמה, וכי לא הנתבעים לא הפרו חוזה הקשור בשינוי התחבורה הציבורית ברחוב.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה