רכב

הרכבת הקלה בגוש דן: שעות הפעילות המצומצמות נחשפות

אף שהושקעו מיליארדים רבים ברכבת הקלה, שעות הפעילות שלה לא משקפות היקף זה. לפי שעות הפעילות של "דנקל", הקו האדום יפעל רק לשעה במוצאי שבת, אף שבאותו זמן שרכבת ישראל וקווי האוטובוסים פועלים בצורה נרחבת יותר
מערכת ice |  6
הרכבת הקלה בגוש דן (צילום יוטיוב/ נתע - הרכבת הקלה של גוש דן)
הרבה כבר נאמר על הקו האדום של הרכבת הקלה שתפתח את שעריה ביום שישי הקרוב, אך כעת הגיע הזמן להתמקד באחת מהבעיות העיקריות שלה - זמני הפעילות. כבר יש אלו שמתנגדים לכך שהיא לא תפעל בשישי בערב ובשבת בבוקר, אך מתברר שגם כשהיא כן תפעל זה יהיה לזמן מאוד, מאוד, קצר.
לפי דה מרקר, הבעיה העיקרית כרגע היא שעות הפעילות הקצרות במוצאי שבת בשעון קיץ. במוצאי שבת הקווים יחלו לפעול החל משעה 21:30, ונסיעתם האחרונה תצא ב-22:30, למעט הקו התת-קרקעי הקצר שנוסע בין תחנת אליפלט בתל־אביב וקריית אריה בפתח תקווה (נסיעה ראשונה ב-21:42 ונסיעה אחרונה ב-23:19).
הצפי היחיד כרגע להרחבת שעות פעילות אלו הוא המעבר לשעון חורף בעוד מספר חודשים, מה שיקדים את שעת יציאת השבת וכך גם תחילת הפעילות. עם זאת, השינוי בשעון גם יקדים את כניסת השבת ויקצר את שעות הפעילות בימי שישי - ושם לא צפוי שינוי לטובת התושבים.
נזכיר כי גם רכבת ישראל אינה פועלת לאחר כניסת השבת, אך בשעות הפעילות היא משרתת אוכלוסייה רחבה יותר שנוסעת ליעד אחד בלבד. כמו כן, חלק מקווי הרכבת ומערך האוטובוסים ממשיכים לפעול גם אחרי שעת חצות במוצאי שבת, וכך הם עדיין משרתים את הציבור. על כן, נדמה שההשקעה העצומה של 19 מיליארד שקל ברכבת הקלה לא תחזיר את עצמה בקרוב.
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    כמו במעלית של שבת
    דודכ 08/2023/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הרכבת הקלה , עם עצירה אוטומטית בכל התחנות, נהג לא-יהודי ותשלום מראש, יכולה לשרת את כולם בשבת, גם את הדתיים. אחרת, יום וחצי של השבתה כל שבוע, וגם בחגים , מסתכמים ההשבתה במשך כרבע מהשנה. חבל, מכעיס, מוזר, ומביך
    סגור
  • 5.
    רכבת
    שילה 08/2023/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בכוונה לא לנסוע ברכת הקלה במוצ'ש שתיסע ללא נוסעים עד שרגב תחליט כן להפעיל אותה בשבת
    סגור
  • 4.
    הרכבת תקלה
    סמי 08/2023/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איפה שהממשלה הזאת נוגעת לא צומח דשא
    סגור
  • 3.
    ח
    ח 08/2023/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתם שוכחים שיש תעריף שבת במשוכרת ובגלל שתחבורה ציבורית בשבת לר עובדת אז מה שיופעל יהיה בחינם מה שיגרום לרכבת להיות בחינם מה שגם בעליות השכר לעובדים עולה.יותר ועם לא מרווחים בשבת ואז בשביל להרוויח צריכים לעשות עלייה במחירים של הרכבת כדי שתוכל לממן את הרכבות בשבת ומה שגן כנראה לא יהיה בשימוש כי עדיין יסעו ברכבים
    סגור
  • 2.
    ברוך השם
    יהודי 08/2023/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ברוך השם שהיא לא נוסעת בשבת??
    סגור
  • 1.
    לא נמאס לכם לחיות במדינה בלי מחשבה והגיון?!?!
    רפי פרץ 08/2023/16
    הגב לתגובה זו
    3 0
    עד מתי נמשיך כמדינה ללכת צעד קדימה ושניים אחורה?!?! סוף סוף אחרי יובלות עשיתם את הרכבת הזאת אז תנו לה לנסוע חופשי גם בערבים/לילה, גם בשבת. רק תחבורה ציבורית בעלת 7 ימי פעילות תוריד את הכמות והתלות המטורפת שלנו במכוניות.
    סגור