משפט

רשות המסים בניצחון ענק: העונש הוחמר לשני העבריינים האלה

בעקבות ערעור של רשות המסים: בית המשפט המחוזי החמיר בעונשם של שני עברייני מס, אחרי שבית משפט השלום כבר גזר את עונשו של אחד מהם תוך התחשבות בזמן שחלף בין ביצוע העבירות לגזר הדין, מצבו הכלכלי והאישי והיעדר עבר פלילי
מערכת ice |  2
רשות המסים (צילום shutterstock)
בשני מקרים שפורסמו בימים האחרונים, קיבל בית המשפט המחוזי מרכז-לוד את ערעורה של רשות המסים על קלות העונש שהוטל על מורשעים בביצוע עבירות מס והחמיר בעונשם. מדובר בשני מקרים  נפרדים שבהם הורשעו הנאשמים בעבירות של הפצת חשבוניות פיקטיביות וקיזוז חבות מע"מ ללא חשבוניות.
במקרה ראשון, גזר בית המשפט המחוזי עונש של 22 חודשי מאסר בפועל על ראיד גנמה, שהורשע בהפצת חשבוניות פיקטיביות וקיזוז חבות מע"מ ללא חשבוניות בסך כולל של 2.6 מיליון שקל. בכך קיבלו השופטים את ערעורה של רשות המסים על קלות העונש שהטיל בית משפט השלום על הנאשם – 18 חודשי מאסר בפועל – ודחו את ערעור ההגנה על חומרת העונש.

בית משפט השלום גזר את עונשו של גנמה תוך התחשבות בזמן שחלף בין ביצוע העבירות לגזר הדין, מצבו הכלכלי והאישי והיעדר עבר פלילי. שופטי בית המשפט המחוזי קיבלו את טענת רשות המסים כי העונש נקבע ללא התחשבות בכך שהנאשם לא החזיר לקופת המדינה את הסכום שנגרע ממנה כתוצאה מפעולותיו, ודחו את טענת ההגנה כי יש להקל בעונשו לאור מצבו האישי והעובדה שהיה איש קש, שפעל בשליחותו של אדם אחר.
במקרה שני, גזר בית המשפט המחוזי עונש של 40 חודשי מאסר בפועל על דניאל סוחינין, שהורשע בהפצת חשבוניות פיקטיביות וקיזוז חבות מע"מ ללא חשבוניות בסך כולל של 16 מיליון שקל. בית משפט השלום גזר על סוחינין עונש של 24 חודשי מאסר בפועל, תוך התחשבות בתסקירים שהצהירו על סיכויי שיקום גבוהים. אולם שופטי המחוזי קיבלו את טענותיה של רשות המסים כי התסקירים לא מצביעים על שיקומו של הנאשם, וכי אין בהם כל אינדיקציה לשינוי מהותי בהתייחסות הרגשית של הנאשם לאירוע העבירה המתבטא בנטילת אחריות, כפרה והבעת אמפתיה לנפגעי העבירה.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    מעלימי מס
    רפפורט 07/2023/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה לא עונש הולם!! היה צריך לפחות 12 שנה מאחורי סורג ובריח כך יפסק כול ההעלמות!!
    סגור
  • 1.
    חחחחח עונשים מגוחכים (ל"ת)
    אחד 07/2023/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור