משפט

דיסקונט ישלם ללקוחות 52 מיליון שקל: מי מכם יקבל צ'ק?

הסכום שנקבע בהסכם פשרה יחולק בין מאות אלפי לקוחות הבנק שהסיכוי שלהם לזכאות גבוה. הרקע לפשרה הוא תביעה ייצוגית שהוגשה ב-2020 נגד הבנק, בגין גביית יתר לכאורה של ריביות במסגרת האשראי של חשבונות עובר ושב של לקוחות
מערכת ice |  3
בנק דיסקונט (צילום Magma Images)
אולי גם לכם מגיע. הסכם פשרה שעדיין כפוף לאישור בית המשפט, מחייב את בנק דיסקונט, אחד הגדולים בישראל, לשלם ללקוחות הזכאים לכך סכום כולל של 52 מיליון שקל במסגרת הפשרה שהוגשה לבית המשפט המחוזי מחוז מרכז.
בסופו של דבר, ייתכן שהסכום יחולק בין מאות אלפי לקוחות הבנק שהסיכוי שלהם לזכאות גבוה. הרקע לפשרה הוא תביעה ייצוגית שהוגשה ב-2020 נגד הבנק, בגין גביית יתר לכאורה של ריביות במסגרת האשראי של חשבונות עובר ושב של לקוחות. 

לקוחות הבנק על פי התביעה, נדרשים .לאשראי בנקאי בחשבונותיהם מפעם לפעם. במצב של יתרת חובה הלקוח מחויב בריבית בסוף הרבעון, הטענה היא שהבנק מקטרג את החשבונות על פי אמות מידה מסוימות ומהן נגזרות הריביות.
על פי התביעה, הבנק דרש ריבית שגבוהה שיעור הריבית התעריפית המירבי בתעריפון שלו וכן שהעניק ריביות מסוימות לקבוצות הדירוג הטובות יותר. השופטת בדימוס הילה גרסטל הכריעה בפשרה והסכום יחולק באופן הבא: לקוחות עבר של הבנק אשר סכום ההשבה בחשבונם הפרטי מעל 40 שקלים יקבלו מהבנק צ'ק בתוך 180 ימים מאישור הפשרה באופן סופי.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    אפשר הסבר בקשה
    לא ממש הבנתי 07/2023/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מי יקבל כסף לחשבון רק מי שהגיש תביעה יצוגית או כל לקוחות דיסקונט שנלקח מהם כסף מי שיודע אשמח לתשובה המשך שבוע נפלא...
    סגור
  • 2.
    אן מה להתלהב , נקבל פחות מ-500 ₪ (ל"ת)
    לקוח דיסקונט 07/2023/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    איך לוקחים את הכסף?
    דני 07/2023/02
    הגב לתגובה זו
    2 0
    איך מקבלים את הכסף שחטו אותי כל התקופה יש לי 2 חשבונות פרטי ועסקי גמרו אותי בשניהם לקחו לי מאות שקלים בחודש ואין לי מושג על מה...
    סגור