משפט

חונים בעמדת טעינה של רכב חשמלי בישראל? מהיום תשלמו ביוקר

אחת התופעות המרגיזות שנתקלים בהם בעלי הרכבים החשמליים בישראל, היא אנשים שחונים בעמדות הטעינה. כעת, הצעת חוק חדשה שעברה בכנסת קובעת כי מי שיעשה זאת, יקבל קנס של 500 שקל
מערכת ice | 
רכב חשמלי (צילום unsplash)
בשנה האחרונה, עוד ועוד ישראלים עוברים לרכבים חשמליים, כאשר ב-2023  24 אלף רכבים חשמליים חדשים עלו על הכבישים בישראל. אחד הדברים המעצבנים ביותר שפוגשים ביום יום את הנהגים על הרכבים החשמליים השונים, הוא העובדה שאנשים חונים את הרכב שלהם בעמדות טעינה, שגם כך אין מהן הרבה בישראל.
שלשום (ראשון) נודע כי הולך להיות סוף לדבר. בחודש פברואל האחרון, חבר הכנסת  ארז מלול (ש"ס), הניח על שולחן הכנסת "הצעת חוק לתיקון פקודת התעבורה (סימון מקום חניה לרכב חשמלי), התשפ"ג-2023", שסוף סוף אושרה בוועדת השרים לענייני חקיקה.  על פי ההצעה, רכב בנזין או דיזל שיחנה בעמדת טעינה המיועדת לרכב חשמלי יספוג קנס של כ-500 שקלים.
למרות זאת, על פי דיווח ב"כלכליסט",  המשך החקיקה מותנה בתיאום אל מול משרד התחבורה ומשרד האוצר, כאשר טרם נקבע מי בפועל יאכוף את החוק החדש וכיצד. בהצעת החוק שהגיש ח"כ מלול נטען כי "נכון לשנת 2023, אין ברחבי הארץ מספיק עמדות טעינה ציבוריות והדבר מהווה חסם לרכישת כלי רכב חשמליים. גם מעט העמדות שקיימות לא מאפשרות שימוש יעיל מפני שרבות מהן נחסמות על-ידי כלי רכב שאינם נטענים".
"בפועל", סיכם מלול: "מגיעים נהגים שזקוקים לטעינה אל עמדות חסומות. כפי שמוכיחה לנו החניה המופקרת של נהגים בחניות נכים, וגם כפי שעולה מתלונות אודות חסימות של עמדות טעינה ברחבי העולם – הפתרון הנדרש הוא הצבת תמרור שמסמן את מקום החניה לרכב חשמלי בלבד, לצד מדיניות אכיפה נוקשה של המשטרה ושל רשויות מקומיות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה