משפט

התובע בתיק הצוללות: "קשה להפריז בחומרתו, שחיתות חמורה"

היום החלה שמיעת העדויות במשפט הצוללות, כאשר התובע עו"ד ירון גולומב מתריע: "חדירה של שחיתות חמורה אל עומק המערכת השלטונית והביטחונית, בנושאים שהם קודש-הקודשים של הציבוריות הישראלית"
מערכת ice |  6
צוללת מסוג HMS Ambush Astute חוזרת לבסיס שלה בסקוטלנד (צילום אלביט)
הבוקר (חמישי) החל שלב שמיעת העדויות בתיק הצוללות (3000), כאשר תא"ל במיל' שייקה ברקת, שהיה נציג חברת טיסנקרופ הגרמנית לפני מיקי גנור, זומן להעיד ראשון בשל גילו המתקדם, 88.
ראש צוות התביעה בתיק הצוללות, עו"ד ירון גולומב מפרקליטות מיסוי וכלכלה, אמר בפתיחת הדיון: "קשה להפריז במידת חומרתו של התיק ובחשיבות הציבורית של ניהולו. חומרת התיק נובעת מהסכנה שחשפה החקירה - חדירה של שחיתות חמורה אל עומק ורום המערכת השלטונית והביטחונית, בנושאים שהם קודש-הקודשים של הציבוריות הישראלית - מערכת הביטחון והרכש הביטחוני של מדינת ישראל.

"על אף החומרה היתרה שיש במעשים, מדובר בסופו של דבר במסכת אירועים שאינה מסובכת להסבר - עובדי ציבור בכירים, ובהם סגן ראש המל"ל ומנהל לשכת ראש הממשלה, פעלו לקבלת שוחד, ובתמורה סייעו לסוכן תאגיד מסחרי לקדם עסקאות רכש מול מדינת ישראל, ביודעין כי הסוכן יזכה לעמלה משמעותית בגין אותן עסקאות".
עוד אמר עו"ד גולומב: "כאשר החלטות בתחום ההצטיידות נגועות בשיקולים אישיים ישנן סכנה שהחלטות תתקבלנה לא ענייניות ולא מקצועיות. לאחר בדיקה הוחלט על פתיחה בחקירה שמתחילתה הייתה סמויה. ב-2017 החל השלב הגלוי של החקירה ומעצר חשודים עיקריים. בהמשך רשויות האכיפה פעלו וביצעו חקירה רחבה. הפרשה התרחשה בזירת הרכש הבטחוני בתחום כלי השיט.
"אנו סבורים כי מסת הראיות הגדולה - ובכללה העדויות, הראיות החפציות השונות הקושרות את הנאשמים לפרשיות השונות ושקרי הנאשמים - נמצאת לשיטתנו הרבה מעל לרף ההוכחה הנדרש בפלילים על-מנת להרשיע את הנאשמים במיוחס להם", הוסיף.
אודות הנאשמים אמר גולומב: "מיקי גנור התנהל באופן מושחת. סוכן התאגיד הגרמני טיסנקרופ אל מול עובדי ציבור, ביניהם המשנה לראש המל"ל, אבריאל בר יוסף, ודוד שרן שהיה ראש מטה שר האוצר ומנהל לשכת ראש הממשלה נתניהו, ומקורביהם שי ברוש ורן טייב, לצד הנאשם מודי זנדברג, יו"ר קרן היסוד ונאשם נוסף, ליבר, נגדו הוגש אישום נפרד - כולם ביקשו לגרוף רווח אישי בקידום העסקאות וסייעו לגנור.
"בר יוסף פעל עם מפקד חיל הים אליעזר מרום על מנת למנות את גנור לנציג סוכן התאגיד לצורך קידום עסקאות כלי שיט למדינת ישראל. כמה מן הנאשמים קיימו קשרים מושחתים לצד ניגוד העניינים. אישי הציבור ציפו לקבל תשלום על פעולותיהם במסגרת תפקידם. לכן האישום כולל שורה של בקשות שוחד שהועברו להם על ידי מקורבים לעיתים. כתב האישום כולל 6 אישומים. עובדי ציבור בכירים וסגן ראש המל"ל ומנהל לשכת ראש הממשלה פעלו לקבל שוחד וסייעו לקדם עסקאות רכש".
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    במשפט נתניהו מתברר שאתם המושחתים. נמאסתם
    צדק 06/2023/09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כואב לשלם משכורות ענק ופנסיות תקציביות לפרקליטים מושחתים ערכית ומוסרית שפועלים נגדנו. גם אלו שמוכנים להמשיך לעבוד עם עבריינית בניה ומעלימת מס ויהודית תירוש האכזרית שעברה על החוק ללא בושה. תודה לנתניהו שבאומץ רב עמד מולכם ולא התכופף ובזכותו גילינו את הפרצוף המכוער שלכם
    סגור
  • 5.
    ראינו את השחיתות שלכם במשפט נתניהו
    צדק 06/2023/09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    צפצוף ועברות על החוק. פגסוס. ציטוטים. איומים. המצאות. תתביישו לכם פרקליטים מושחתים. גם אלו שרואים את השחיתות של ליאת בן ארי ויהודית תירוש ושותקים. גועל נפש
    סגור
  • 4.
    ביבי בו גד..
    בא בטוב 06/2023/09
    הגב לתגובה זו
    0 1
    איזה ראש ממשלה קונה צוללות לבד?מאשר צוללות למצרים על דעת עצמו? רק מושחת.
    סגור
  • 3.
    שייקה ברקת בן 88
    יהלי 06/2023/08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כאשר הוחלף על ידי גנור ב2009 היה בגיל 74. שייקה ברקת מחיל האויר מיקי גנור מחיל הים.
    סגור
  • 2.
    משטרה כושלת?
    יהלי 06/2023/08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    עם כל הרוגלות הם לא מצליחים למצוא העברה כספית אחת?
    סגור
  • 1.
    צבוע
    מתחסד 06/2023/08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אבל את הקומבינות שעשו מכרי רבין בימי אעסלו העליזים,הס מלהזכיר.אליטה מנוונת
    סגור