משפט

בעקבות לחץ בין-לאומי: הממשלה דוחה את הדיון על חוק העמותות

חוק העמותות שהיה אמור לעלות מחר להצבעה, לא יעלה לדיון בזמן הקרוב בממשלה בעקבות הלחץ הבין-לאומי מצד מספר מדינות, כולל ארה"ב ובריטניה
מערכת ice |  1
ישיבת ממשלה (צילום לעמ)
גורמים בין-לאומיים הצליחו לגרום לממשלה לדחות מסדר היום את הדיון על חוק העמותות הזרות, שמציע עמותה שתקבל תרומה מממשלה זרה לא תקבל הכרה כמוסד ציבורי או כמוסד ללא כוונות רווח ותצטרך לשלם 65% מס על כל תרומה.
בין הגורמים שפנו באופן אישי אל שר החוץ אלי כהן היו שר החוץ של בריטניה ג'יימס קלברלי ושרת החוץ של גרמניה אנאלנה ברבוק. שניהם ועוד, פנו אל כהן בבקשה שישראל לא תעביר את החוק עלול להגביל סיוע מממשלות זרות ומגופים זרים לפלסטינים. כהן ענה כי ישראל לא מעוניינת שיתערבו מבחוץ בענייניה הפנימיים. 
עם זאת, אמר כי במקרה של תרומות הומניטריות כגון סיוע רפואי, מזון וכו', התרומה לא תתחייב במס. 

את החוק יזם ח"כ אריאל קלנר (הליכוד), וכרגע על פי הגורמים בממשלה לא ידונו בו בוועדת השרים לענייני חקיקה. עוד סיבה לכך שהחוק ילך ל"בחינה מחדש", היא שהחוק עלול לפגוע גם בעמותות ימין מסוימות המקבלות מימון זר. 
מלבד בריטניה וגרמניה, מספר מדינות נוספות הביעו הסתייגות מחוק העמותות ובהן צרפת, שוודיה, בלגיה, אירלנד והאיחוד האירופי. "ארצות הברית סבורה שהארגונים קריטיים לדמוקרטיה ויש לאפשר להם לפעול ברחבי העולם ללא הפרעה", אמר דובר משרד החוץ האמריקני.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הימין על מלא
    שדה 05/2023/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ימין של שנאה של חוגים גזעניים של משיחות והדרה קיצוניות ונזק למדינה ואזרחיה רק חושבים איך להסיר ולהרע לאחר לכו מפה ומהר
    סגור