משפט

רשת ACE מסתבכת בענק: מאות לקוחות מתלוננים על הטעיה

המועצה הישראלית לצרכנות במכתב חריף ל-ACE: "ריבוי התלונות בהן נטענות טענות זהות או דומות מעלה חשש למדיניות מפרה של החברה כלפי כלל לקוחותיה" על נושאי המשרה בחברה חלה אחריות אישית למניעת העבירות
מערכת ice |  33
ace (צילום Freepik, פלאש 90)
במועצה הישראלית לצרכנות התקבלו מאות של תלונות נגד אייס (ACE), קנה ובנה/אוטו דיפו, בהן נטענות טענות דומות או זהות, המעלות חשש לכאורה להפרות של החוק להגנת הצרכן. המועצה לצרכנות דרשה מהחברה התייחסות הן לטענות שעלו במכתב, והן בפניות של מטפלי התלונות בנוגע להפרות הצרכניות, ופירוט הפעולות שמתכננת אייס כדי לתקן את הליקויים המפורטים במכתב ולמנוע הישנותם.
במרבית התלונות עולה סוגיית השירות הלקוי המתווספת לתלונה עצמה. צרכנים מלינים על קושי לתפוס את החברה, על קבלת מענה לא מקצועי או מטעה, על קבלת מסרים מבלבלים (אישור טלפוני על ביטול וקבלת מסרון דקה אחר כך שמאשרת את העסקה, הוראות סותרות על אופן הרכבת מוצר, חוסר בחלקים להרכבה וסירוב להשלים את החוסר בטענה כי המשלוח עולה יותר מהחלק שחסר לצרכן).

עלה גם טענה בדבר הטעיה בדבר מועד אספקת המוצרים; הצרכנים מלינים כי על אף התחייבות החברה לאספקת המוצרים עד 14 ימי עסקים, בפועל, זמן האספקה ארוך בהרבה, ובחלק מהמקרים, המוצר אינו מגיע כלל. כשצרכנים מופנים לאסוף את המוצר מאחת מחנויות הרשת, לאחר המתנה ממושכת להגעתו במשלוח. כשהם מגיעים מתבהר להם כי המוצר לא קיים בחנות כלל .
מצטרפת גם טענה על הטעיה בנושא מחיר. צרכנים מלינים שנדרשו לשלם מחיר גבוה מהנקוב על המוצר. בהתאם לסעיף 17ב(ד) לחוק, המחיר המחייב של המוצרים יהיה המחיר שהוצג עליו, גם אם מחירו בקופה יהיה גבוה יותר. בהקשר זה, נציין גם את זכותם של הצרכנים לתבוע פיצוי ללא הוכחת נזק על הפרה זו, וזאת בהתאם לסעיף 31א(א)(5) לחוק.
במועצה מזכירים כי "מעבר לחובת איסור ההטעיה הקבועה בסעיף 2 לחוק, קיימת חובה נוספת בסעיף 7 לחוק ביחס לפרסומות מטעם עוסק. סעיף 2 לחוק אומנים מחיל עצמו על פרסומות, אך סעיף 7 לחוק קובע חובה ספציפית בקשר לפרסומות מטעם עוסק". כשל תמורה כשצרכנים פונים לחברה כשהמוצר לא מגיע בתום ימי העסקים המובטח, נמסר להם טלפונית שהמוצר לא קיים כלל במלאי. לכן, התלונות לא מסתכמות רק באי הגעת המוצרים, אלא גם, לכאורה, בטיב ומהות השירות שניתן .
המועצה לצרכנות הדגישה: "ריבוי התלונות בהן נטענות טענות זהות או דומות מעלה חשש למדיניות מפרה של חברה כלפי כלל לקוחותיה. במועצה לצרכנות מציינים כי על נושאי משרה  בחברה  חלה חובה אישית לפקח ולעשות ככל שניתן כדי למנוע את ביצוע העבירות, וכי הפרה של הוראה זו יכולה לגרור לעבירה פלילית, בדמות הטלת קנס אישי. המועצה לצרכנות תמשיך לפעול בנחישות ליישום החוק, ולהגנה על ציבור הצרכנים  בישראל".
תגובות לכתבה(33):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 30.
    עיילבון
    שויהדי סמר 05/2023/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני סובלת מבעיות תקשורת הם חייבים לי בזכוי כספי ולא מצליחה לתקשר עם אף אחד לא במוקד השרות ולא בטלפון
    סגור
  • 29.
    איציק תעשה שם סדר
    מנש 04/2023/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סומך על המנכל
    סגור
  • 28.
    יש להם נס שהם ממול הום סנטר
    ריקי 04/2023/18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    רק בגלל זה אני מבקרת שם מידי פעם, וכל פעם כשאני נכנסת לשם אני שואלת את עצמי איך הם עדיין מחזיקים מעמד??? חנות חשוכה, מבולגנת ולא מזמינה.... בלי שירות... אין עם מי לדבר ואת מי לשאול שאלות, בקיצור איכססס
    סגור
  • 27.
    יש שרות לקוחות בישראל?
    א 04/2023/18
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הגיע הזמן לומר בקול. אפשר לחשוב שהבעיה בישראל היא אייס... אין חברה בישראל שאפשר להשיג אותה בלי לעבור טרטורים.
    סגור
  • 26.
    הום סנטר גרועים, פראייר מי שקונה שם
    דן 04/2023/17
    הגב לתגובה זו
    0 1
    מחירים גבוהים, איכות גרועה ושירות לא קיים
    סגור
  • טען עוד
  • הבנת הנקרא
    אלי 04/2023/17
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מה הקשר להום סנטר? הכתבה על אייס
    סגור
  • 25.
    מזמן לא מתקר, אליהם ביזיוניים לא מבין איך הם עוד קיימים (ל"ת)
    גילי 04/2023/17
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 24.
    ברגש שאתה סוגר עיסקה אתה כבר לא מדבר עם אייס
    עמוס 04/2023/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל מיני קבלנים למשל הזמנתי מקלחון אמרו יכול לבוא לקחת מהסניף .בבוף אומרים לך אין דבר כזה משלוח ותשלם עיכוב חודשיים .אני הפבקתי לקנות מהם
    סגור
  • 23.
    מענה עי שרות לקוחות
    פלח חיים 04/2023/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מגיע לי החזר 200 שח מחודש ספטמבר 2022 נאמר לי שרק שרות לקוחות מוסמך לטפל בהחזרי כספים... לא מצליח לקבל מענה... מענה חיוג שגוי.. אשמח לתת פרטים
    סגור
  • 22.
    מלא אתרים של חברות מפרסמים מוצרים שאין במלאי .
    יוד 04/2023/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא מבין מה הבעיה לתחזק אתר ולסנכרן אותו עם המלאי בחנות
    סגור
  • 21.
    סיוט שלא נגמר
    אבי 04/2023/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איך החברה עזו עדיין פתוחה? איך?!
    סגור
  • 20.
    גם לי קרה אבל
    אנט שטמקר 04/2023/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גם אני נתקלתי כמה פעמים בטעות מיצדם 1. קניתי מצלמה לאוטו ואז מתברר שזה ממתנות של בזק שהיה להם במלאי מוכרים ולא עדכנו אותי לפני . 2. היה מחיר על המוצר באתי לקופה גבו יותר ואז טענו שנגמר במבצע - מנהלת המחלקה לא היססה הורידה לי וכמובן אחרי ויכוח עם קופאית ...הרי ידוע שיש מחירון תלוי אז לפי מה שכתוב . העובדים חייבים הסברה ולשים לב למידע ומחירים שהם מפיצים . ובכל כל זאת לא אפסיק לקנות מהם הם זולים בכל מצב .
    סגור
  • 19.
    העיקר ששולחים כל הזמן מיסרונים מטרידים
    חיים 04/2023/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ללא אפשרות לבטל המשלוח
    סגור
  • 18.
    גם זולים. גם שירותיים.
    אני מרוצה מאייס מאוד 04/2023/17
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הזמנתי מיטה. הרכבתי בעצמי. מרוצה מאוד.
    סגור
  • ?
    א 04/2023/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתה עובד החברה?
    סגור
  • 17.
    אייס
    שוש 04/2023/17
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שרות גרוע אין עם מי לדבר
    סגור
  • 16.
    הטעויות הן לא כתוצאה ממדניות-אלא מהתנהלות גרועה
    רמי 04/2023/17
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לא פעם ראיתי מוצרים של אייס ברשת במחיר מסויים וכשהגעתי לרכישה פיזית בחנות המחיר היה זול בהרבה. לדעתי הם צריכים אירגון וסנכרון של המוצרים ביחס לאתר. יש מה ללמוד מ-KSP
    סגור
  • 15.
    איחור של חודש באספקה
    לאה 04/2023/17
    הגב לתגובה זו
    3 0
    גם אני התלוננתי על איחור באספקה ואף אחד לא החזיר תשובה. האם יש איך לתבוע פיצוי?
    סגור
  • 14.
    גרוע מאד
    ד 04/2023/17
    הגב לתגובה זו
    3 0
    על הפנים . שירות גרוע. אין בכלל שירות גם בחנויות לא מיסתכלים על הלקוח רק מדביקים מדבקה לא ניכנס לשם יותר
    סגור
  • 13.
    גם בהום סהטר! החזרתי מוצרים שלא התאימו למטרה.
    ישראלית 04/2023/17
    הגב לתגובה זו
    1 0
    החזרתי מוצרים ואז לקחו 10% קנס!!! ידוע שיש 14 יום להחזיר מוצר ללא בעיה.
    סגור
  • 12.
    אשכרה, שבועיים מנסה להשיג אותם! (ל"ת)
    דניאל 04/2023/17
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 11.
    חברה הזויה
    נפלתי גם אני 04/2023/17
    הגב לתגובה זו
    4 0
    בעבר קניתי מהם מזנון דרך האינטרנט המוצר הגיע לא שלם ועקום במשך כ3 חודשים אני מתנהל מול הנציגים של החברה בדיחה הזו מחכה שעות למענה מסביר את עצמי על פעם מחדש שולח את אותם לתמונות במשך 3 חודשים מעבירים אותי לנציג המטפל ומנתקים לפני שהוא עונה מאז לא קניתי ולא אקנה שום דבר מהחברה הפח הזאת
    סגור
  • 10.
    גם לנו זה קרה -
    עמית 04/2023/17
    הגב לתגובה זו
    3 0
    המחיר בקופה יותר יקר מהמחיר על המדף. למזלנו שמנו לב לכך.
    סגור
  • 9.
    נפגעי ACE
    נורית 04/2023/17
    הגב לתגובה זו
    2 0
    לכותבי הכתבה, אם אתם קוראים תגובות, אז קודם כל תודה שסוף סוף הנושא עולה. בנוסף, איך לא ציינתם שיש בפייסבוק קבוצה שנקראת 'נפגעי אייס'? המצב כל כך חמור ואין מענה מהם ששם לפחות אפשר להוציא את התסכול. גם אני נפגעת אייס. הרכבת ארון רשלנית עד עיוות דלתות ומגירות, ואפס מענה משירות לקוחות.
    סגור
  • איחור של חודש באספקה
    לאה 04/2023/17
    הגב לתגובה זו
    1 0
    האם יש אפשרות לתבוע על איחור מלבד סתם ןהתלונן
    סגור
  • 8.
    זה לא שיש להם שירות לקוחות לקוי. אין להם שירות לקוחות !
    רני 04/2023/17
    הגב לתגובה זו
    4 0
    מאשר כל מה שנאמר בכתבה!
    סגור
  • 7.
    לא מתקרב לרשת הזו
    רם 04/2023/17
    הגב לתגובה זו
    4 0
    השרות מזעזע. לא מוצאים את העובדים במחלקות.. השפה השלטת בין העובדים היא לא עברית. אתה קורא לעובד והוא ממשיך ללכת כאילו לא שמע.. וגם המחירים לא מצדיקים הגעה למקום. לא מבין איך הם שורדים כלכלית עם נתונים כאלה..
    סגור
  • 6.
    ניסיתי בעבר ליצור קשר עם שרות לקוחות ללא הצלחה
    אזרח 04/2023/17
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ניסיתי בלי סוף להשיג אותם. לא קבלתי שום מענה לבסוף התייאשתי. עדיין לא מבין איך חברה גדולה שעובדת עם צרכנים משאירה אותם ללא יכולת יצירת קשר טלפוני
    סגור
  • 5.
    הבעיה שם שאין להם מחסן לוגיסטי מקצועי עם מנהל תותח.
    מכיר מקרוב מאד 04/2023/17
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שאין מרכז לוגיסטי עם ניהול מקצועי, ככה זה נראה עם חוסרים פגומים ועיכובים, שאין תשובות מהמחסן הכל קורס
    סגור
  • 4.
    נס שקראתי את זה!!
    מלי 04/2023/17
    הגב לתגובה זו
    1 0
    קיבלתי מהן ךאחרונה כל יום סמס על מבצע אחר! פשוט מעולה שפירסתם!
    סגור
  • 3.
    שנים שהשירות והרמאות ככה. (ל"ת)
    יוסי 04/2023/16
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 2.
    אמיתי לגמרי
    משגב 04/2023/16
    הגב לתגובה זו
    12 1
    מכרו לי כסא מנהלים בניתי אותו לפי ההוראות ואי אפשר לשבת על זה
    סגור
  • 1.
    בוט זדוני (ל"ת)
    נשמע כמו עבודה של בו 04/2023/16
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור