משפט
רשת ACE מסתבכת בענק: מאות לקוחות מתלוננים על הטעיה
המועצה הישראלית לצרכנות במכתב חריף ל-ACE: "ריבוי התלונות בהן נטענות טענות זהות או דומות מעלה חשש למדיניות מפרה של החברה כלפי כלל לקוחותיה" על נושאי המשרה בחברה חלה אחריות אישית למניעת העבירות
במועצה הישראלית לצרכנות התקבלו מאות של תלונות נגד אייס (ACE), קנה ובנה/אוטו דיפו, בהן נטענות טענות דומות או זהות, המעלות חשש לכאורה להפרות של החוק להגנת הצרכן. המועצה לצרכנות דרשה מהחברה התייחסות הן לטענות שעלו במכתב, והן בפניות של מטפלי התלונות בנוגע להפרות הצרכניות, ופירוט הפעולות שמתכננת אייס כדי לתקן את הליקויים המפורטים במכתב ולמנוע הישנותם.
במרבית התלונות עולה סוגיית השירות הלקוי המתווספת לתלונה עצמה. צרכנים מלינים על קושי לתפוס את החברה, על קבלת מענה לא מקצועי או מטעה, על קבלת מסרים מבלבלים (אישור טלפוני על ביטול וקבלת מסרון דקה אחר כך שמאשרת את העסקה, הוראות סותרות על אופן הרכבת מוצר, חוסר בחלקים להרכבה וסירוב להשלים את החוסר בטענה כי המשלוח עולה יותר מהחלק שחסר לצרכן).
עלה גם טענה בדבר הטעיה בדבר מועד אספקת המוצרים; הצרכנים מלינים כי על אף התחייבות החברה לאספקת המוצרים עד 14 ימי עסקים, בפועל, זמן האספקה ארוך בהרבה, ובחלק מהמקרים, המוצר אינו מגיע כלל. כשצרכנים מופנים לאסוף את המוצר מאחת מחנויות הרשת, לאחר המתנה ממושכת להגעתו במשלוח. כשהם מגיעים מתבהר להם כי המוצר לא קיים בחנות כלל .
מצטרפת גם טענה על הטעיה בנושא מחיר. צרכנים מלינים שנדרשו לשלם מחיר גבוה מהנקוב על המוצר. בהתאם לסעיף 17ב(ד) לחוק, המחיר המחייב של המוצרים יהיה המחיר שהוצג עליו, גם אם מחירו בקופה יהיה גבוה יותר. בהקשר זה, נציין גם את זכותם של הצרכנים לתבוע פיצוי ללא הוכחת נזק על הפרה זו, וזאת בהתאם לסעיף 31א(א)(5) לחוק.
במועצה מזכירים כי "מעבר לחובת איסור ההטעיה הקבועה בסעיף 2 לחוק, קיימת חובה נוספת בסעיף 7 לחוק ביחס לפרסומות מטעם עוסק. סעיף 2 לחוק אומנים מחיל עצמו על פרסומות, אך סעיף 7 לחוק קובע חובה ספציפית בקשר לפרסומות מטעם עוסק". כשל תמורה כשצרכנים פונים לחברה כשהמוצר לא מגיע בתום ימי העסקים המובטח, נמסר להם טלפונית שהמוצר לא קיים כלל במלאי. לכן, התלונות לא מסתכמות רק באי הגעת המוצרים, אלא גם, לכאורה, בטיב ומהות השירות שניתן .
עוד ב-
המועצה לצרכנות הדגישה: "ריבוי התלונות בהן נטענות טענות זהות או דומות מעלה חשש למדיניות מפרה של חברה כלפי כלל לקוחותיה. במועצה לצרכנות מציינים כי על נושאי משרה בחברה חלה חובה אישית לפקח ולעשות ככל שניתן כדי למנוע את ביצוע העבירות, וכי הפרה של הוראה זו יכולה לגרור לעבירה פלילית, בדמות הטלת קנס אישי. המועצה לצרכנות תמשיך לפעול בנחישות ליישום החוק, ולהגנה על ציבור הצרכנים בישראל".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(33):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
30.עיילבוןשויהדי סמר 05/2023/10הגב לתגובה זו0 0אני סובלת מבעיות תקשורת הם חייבים לי בזכוי כספי ולא מצליחה לתקשר עם אף אחד לא במוקד השרות ולא בטלפוןסגור
-
29.איציק תעשה שם סדרמנש 04/2023/25הגב לתגובה זו0 0סומך על המנכלסגור
-
28.יש להם נס שהם ממול הום סנטרריקי 04/2023/18הגב לתגובה זו1 0רק בגלל זה אני מבקרת שם מידי פעם, וכל פעם כשאני נכנסת לשם אני שואלת את עצמי איך הם עדיין מחזיקים מעמד??? חנות חשוכה, מבולגנת ולא מזמינה.... בלי שירות... אין עם מי לדבר ואת מי לשאול שאלות, בקיצור איכססססגור
-
27.יש שרות לקוחות בישראל?א 04/2023/18הגב לתגובה זו2 0הגיע הזמן לומר בקול. אפשר לחשוב שהבעיה בישראל היא אייס... אין חברה בישראל שאפשר להשיג אותה בלי לעבור טרטורים.סגור
-
26.הום סנטר גרועים, פראייר מי שקונה שםדן 04/2023/17הגב לתגובה זו0 1מחירים גבוהים, איכות גרועה ושירות לא קייםסגור
- טען עוד
-
הבנת הנקראאלי 04/2023/17הגב לתגובה זו2 0מה הקשר להום סנטר? הכתבה על אייססגור
-
25.מזמן לא מתקר, אליהם ביזיוניים לא מבין איך הם עוד קיימים (ל"ת)גילי 04/2023/17הגב לתגובה זו1 0סגור
-
24.ברגש שאתה סוגר עיסקה אתה כבר לא מדבר עם אייסעמוס 04/2023/17הגב לתגובה זו0 0כל מיני קבלנים למשל הזמנתי מקלחון אמרו יכול לבוא לקחת מהסניף .בבוף אומרים לך אין דבר כזה משלוח ותשלם עיכוב חודשיים .אני הפבקתי לקנות מהםסגור
-
23.מענה עי שרות לקוחותפלח חיים 04/2023/17הגב לתגובה זו0 0מגיע לי החזר 200 שח מחודש ספטמבר 2022 נאמר לי שרק שרות לקוחות מוסמך לטפל בהחזרי כספים... לא מצליח לקבל מענה... מענה חיוג שגוי.. אשמח לתת פרטיםסגור
-
22.מלא אתרים של חברות מפרסמים מוצרים שאין במלאי .יוד 04/2023/17הגב לתגובה זו0 0לא מבין מה הבעיה לתחזק אתר ולסנכרן אותו עם המלאי בחנותסגור
-
21.סיוט שלא נגמראבי 04/2023/17הגב לתגובה זו0 0איך החברה עזו עדיין פתוחה? איך?!סגור
-
20.גם לי קרה אבלאנט שטמקר 04/2023/17הגב לתגובה זו0 0גם אני נתקלתי כמה פעמים בטעות מיצדם 1. קניתי מצלמה לאוטו ואז מתברר שזה ממתנות של בזק שהיה להם במלאי מוכרים ולא עדכנו אותי לפני . 2. היה מחיר על המוצר באתי לקופה גבו יותר ואז טענו שנגמר במבצע - מנהלת המחלקה לא היססה הורידה לי וכמובן אחרי ויכוח עם קופאית ...הרי ידוע שיש מחירון תלוי אז לפי מה שכתוב . העובדים חייבים הסברה ולשים לב למידע ומחירים שהם מפיצים . ובכל כל זאת לא אפסיק לקנות מהם הם זולים בכל מצב .סגור
-
19.העיקר ששולחים כל הזמן מיסרונים מטרידיםחיים 04/2023/17הגב לתגובה זו0 0ללא אפשרות לבטל המשלוחסגור
-
18.גם זולים. גם שירותיים.אני מרוצה מאייס מאוד 04/2023/17הגב לתגובה זו1 0הזמנתי מיטה. הרכבתי בעצמי. מרוצה מאוד.סגור
-
?א 04/2023/17הגב לתגובה זו0 0אתה עובד החברה?סגור
-
17.אייסשוש 04/2023/17הגב לתגובה זו1 0שרות גרוע אין עם מי לדברסגור
-
16.הטעויות הן לא כתוצאה ממדניות-אלא מהתנהלות גרועהרמי 04/2023/17הגב לתגובה זו1 0לא פעם ראיתי מוצרים של אייס ברשת במחיר מסויים וכשהגעתי לרכישה פיזית בחנות המחיר היה זול בהרבה. לדעתי הם צריכים אירגון וסנכרון של המוצרים ביחס לאתר. יש מה ללמוד מ-KSPסגור
-
15.איחור של חודש באספקהלאה 04/2023/17הגב לתגובה זו3 0גם אני התלוננתי על איחור באספקה ואף אחד לא החזיר תשובה. האם יש איך לתבוע פיצוי?סגור
-
14.גרוע מאדד 04/2023/17הגב לתגובה זו3 0על הפנים . שירות גרוע. אין בכלל שירות גם בחנויות לא מיסתכלים על הלקוח רק מדביקים מדבקה לא ניכנס לשם יותרסגור
-
13.גם בהום סהטר! החזרתי מוצרים שלא התאימו למטרה.ישראלית 04/2023/17הגב לתגובה זו1 0החזרתי מוצרים ואז לקחו 10% קנס!!! ידוע שיש 14 יום להחזיר מוצר ללא בעיה.סגור
-
12.אשכרה, שבועיים מנסה להשיג אותם! (ל"ת)דניאל 04/2023/17הגב לתגובה זו1 0סגור
-
11.חברה הזויהנפלתי גם אני 04/2023/17הגב לתגובה זו4 0בעבר קניתי מהם מזנון דרך האינטרנט המוצר הגיע לא שלם ועקום במשך כ3 חודשים אני מתנהל מול הנציגים של החברה בדיחה הזו מחכה שעות למענה מסביר את עצמי על פעם מחדש שולח את אותם לתמונות במשך 3 חודשים מעבירים אותי לנציג המטפל ומנתקים לפני שהוא עונה מאז לא קניתי ולא אקנה שום דבר מהחברה הפח הזאתסגור
-
10.גם לנו זה קרה -עמית 04/2023/17הגב לתגובה זו3 0המחיר בקופה יותר יקר מהמחיר על המדף. למזלנו שמנו לב לכך.סגור
-
9.נפגעי ACEנורית 04/2023/17הגב לתגובה זו2 0לכותבי הכתבה, אם אתם קוראים תגובות, אז קודם כל תודה שסוף סוף הנושא עולה. בנוסף, איך לא ציינתם שיש בפייסבוק קבוצה שנקראת 'נפגעי אייס'? המצב כל כך חמור ואין מענה מהם ששם לפחות אפשר להוציא את התסכול. גם אני נפגעת אייס. הרכבת ארון רשלנית עד עיוות דלתות ומגירות, ואפס מענה משירות לקוחות.סגור
-
איחור של חודש באספקהלאה 04/2023/17הגב לתגובה זו1 0האם יש אפשרות לתבוע על איחור מלבד סתם ןהתלונןסגור
-
8.זה לא שיש להם שירות לקוחות לקוי. אין להם שירות לקוחות !רני 04/2023/17הגב לתגובה זו4 0מאשר כל מה שנאמר בכתבה!סגור
-
7.לא מתקרב לרשת הזורם 04/2023/17הגב לתגובה זו4 0השרות מזעזע. לא מוצאים את העובדים במחלקות.. השפה השלטת בין העובדים היא לא עברית. אתה קורא לעובד והוא ממשיך ללכת כאילו לא שמע.. וגם המחירים לא מצדיקים הגעה למקום. לא מבין איך הם שורדים כלכלית עם נתונים כאלה..סגור
-
6.ניסיתי בעבר ליצור קשר עם שרות לקוחות ללא הצלחהאזרח 04/2023/17הגב לתגובה זו1 0ניסיתי בלי סוף להשיג אותם. לא קבלתי שום מענה לבסוף התייאשתי. עדיין לא מבין איך חברה גדולה שעובדת עם צרכנים משאירה אותם ללא יכולת יצירת קשר טלפוניסגור
-
5.הבעיה שם שאין להם מחסן לוגיסטי מקצועי עם מנהל תותח.מכיר מקרוב מאד 04/2023/17הגב לתגובה זו1 0שאין מרכז לוגיסטי עם ניהול מקצועי, ככה זה נראה עם חוסרים פגומים ועיכובים, שאין תשובות מהמחסן הכל קורססגור
-
4.נס שקראתי את זה!!מלי 04/2023/17הגב לתגובה זו1 0קיבלתי מהן ךאחרונה כל יום סמס על מבצע אחר! פשוט מעולה שפירסתם!סגור
-
3.שנים שהשירות והרמאות ככה. (ל"ת)יוסי 04/2023/16הגב לתגובה זו2 0סגור
-
2.אמיתי לגמרימשגב 04/2023/16הגב לתגובה זו12 1מכרו לי כסא מנהלים בניתי אותו לפי ההוראות ואי אפשר לשבת על זהסגור
-
1.בוט זדוני (ל"ת)נשמע כמו עבודה של בו 04/2023/16הגב לתגובה זו2 0סגור