משפט

ההורים הורשעו בהרעבת בתם המאומצת אך לא יקבלו עונש מאסר

שופטת בארה"ב הדהימה את קהל הנוכחים בעת הכרעת דינם של זוג שהתעלל בילדה צעירה והרעיב אותה. השופטת קבעה כי הזוג לא ירצה עונש מאסר, אלא רק 300 שעות שירות לציבור
מערכת ice | 
התעללות בילדים (צילום vecteezy)
אף שלרוב אנו נוטים לקרוא דיווחים על הכרעות דין יחסית מידתיות מבתי המשפט בארה"ב, השבוע מגיעה ידיעה על גזר דין שהפתיע גם את אלו שישבו בבית המשפט ושמעו לראשונה את ההכרעה. 
זוג מאיידהו בארה"ב הורשע השבוע בבית המשפט בגין הרעבה של בתם המאומצת. לפי כתב האישום, הזוג הרעיב את הילדה, הכריח אותה לאכול אבקת חלבון צמחי בלבד והכריח אותה לישון בחדר הכביסה ללא תשתית מספקת.
כתוצאה מכך הילדה הצעירה, שהייתה בת 3 עם תחילת ההתעללות ובת 6 כשהוריה המאמצים נעצרו, העידה כי בשלב מסוים מרוב רעב אכלה על דעת עצמה נייר טואלט. כמו כן, לאחר תקופה של הרעבה היא סבלה מדום לב, אותו הצליחה לשרוד למרות התנאים הקשים.
עם זאת, אף שהרשיעה את הזוג, השופטת בתיק ריחמה על ביירון וגוונדלין בות'מן וגזרה עליהם רק ארבעה שנות מאסר על תנאי ו-300 שעות שירות קהילתי. משמע, השניים לא ירצו עונש מאסר בכלא כלל. לטענת השופטת לא מדובר בזוג הפושע הרגיל שניתן לפגוש לרוב בבתי המשפט. כמו כן, לטענתה נדמה כי הם מעניקים יחס חם והגון לארבעת ילדיהם האחרים, מאומצים גם כן, ולכן מאסר של הזוג עלול לפגוע בהם.
עורך דינם של הזוג חיזק את החלטת השופטת וטען כי הזוג בין כה וכה לא יצליח לחזור כעת למקום עבודתם הקודם ועל כן הם כבר נענשו. 
ההחלטה החריגה הזו, כאמור, הכתה את קהל הנוכחים באולם בית המשפט בהלם, כולל את הילדה הצעירה (כיום בת 11) שהעידה בעצמה בבית המשפט ואמרה כי היא מקווה שהשניים ילכו לבית הסוהר על מנת שאף ילד נוסף לא יצטרך להפוך לקורבן של הזוג. טרם ידוע אם הפרקליטות מתכננת לערער על ההחלטה של השופטת.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה