משפט

מטא שוב תובעת ישראלים על הפרת הפרטיות של המשתמשים

אחרי התביעה נגד NSO שסייעה לסוכנויות לפרוץ למכשירים של משתמשים, כעת תובעת מפעילת הרשתות החברתיות פייסבוק ואינסטגרם את וויאג'ר לאבס הישראלית, בטענה שאספה מידע ממשתמשי הרשתות החברתיות שלה בניגוד לתנאי השימוש למטרות מטרידות מאוד
יאיר מור |  2
מארק צוקרברג (צילום unsplash ,פייסבוק/מארק צוקרברג, Pixabay)
מטא הודיעה ביום חמישי האחרון כי הגישה תביעה נגד החברה הישראלית Voyager Labs, בטענה שהיא מסכנת את משתמשי הרשתות החברתיות שלה ויש לאסור עליה להשתמש בשירותי מטא, כמו גם בשירותים אחרים.
לפי התביעה, שהוגשה בבית המשפט בקליפורניה, החברה הישראלית מפרה את תנאי השימוש של פייסבוק ואינסטגרם זה מספר שנים כדי 'לכרות' מידע על משתמשי הרשתות החברתיות. מטא טוענת כי בפייסבוק יצרה החברה 38,000 חשבונות מזויפים כדי לאסוף מידע כמו פוסטים, לייקים, תמונות, רשימות חברים, ולפי התביעה היא חסמה 60,000 חשבונות הקשורים לחברה בפייסבוק ואינסטגרם – כך שגם באחרונה היו לה כנראה עשרות אלפי חשבונות. מטא הוסיפה כי החברה אף ניסתה לעקוף את מנגנוני אימות זהות המשתמשים שלה בדרכים שונות. סה"כ היא הצליחה לאסוף מידע על 600,000 חשבונות, לדברי ענקית אפליקציות התקשורת.
וויאג'ר לאבס הוקמה ב-2012 על ידי אבי קורנבלום, המשמש כמנכ"ל משותף, והחליפה מספר (רב) של שמות במהלך העשור הזה. היא מעסיקה יותר מ-100 עובדים הפאושים מסינגפור במזרח, דרך איחוד האמירויות, הוד השרון, בריטניה, ניו-יורק ועד וירג'יניה, סמוך לוושינגטון הבירה שבה היא מוכרת לפי הדיווחים את שירותיה לסוכנויות תלת-אותיותיות. היא מגדירה את עצמה כחברת "חקירות מבוססות בינה מלאכותית", ולפי מסמכים שנחשפו בשנתיים האחרונות מכרה לגופים ממשלתיים את שירותיה כאיסוף מידע על משתמשי רשתות חברתיות במטרה לחזות פשעים עתידיים – תיאור שכאילו לקוח מסרט מד"ב דיסטופי נוסח "דו"ח מיוחד".
לפי ג'סיקה רומרו, מנהלת האכיפה והתביעות במטא, החברה אינה היחידה ממנה כרתה וויאג'ר מידע – ברשימה נכללו גם יוטיוב של גוגל, לינקדאין השייכת למיקרוסופט וטלגרם. ב-11 בנובמבר פנתה מטא לוויאג'ר בדרישה לעצור את כריית המידע, אך לא נענתה. "חברות כמו וויאג'ר הן חלק מתעשייה המספקת שירותי כרייה לכל אחד, ללא קשר למשתמשים שהם מכוונים אליהם ולמטרות שהם מכוונים אליהן", כתבה רומרו. "התעשייה הזו אוספת בחשאי מידע שאנשים שיתפו עם הקהילה, המשפחה והחברים שלהם, ללא פיקוח או אחריות, ובדרך שעלולה להזיק לזכויות האזרח של אנשים".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    שווה להגיש נגדם בארה"ב תביעה ייצוגית
    נ. 01/2023/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מר קורנבלום המשוכנע שהוא עצמו מנהל את העולם כרצונו ראה עצמו חופשי לשאוב מידע פרטי מחשבונות הפייסבוק ולמכור אותו ?? אז שישלם .
    סגור
  • 1.
    קודם שיכבדו הם פרטיות. אחר כך יבואו לבית משפט, יתחסדו
    יואל 01/2023/15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ויוכלו לספר לשופט עד כמה חשובה הפרטחות. אחרת, מה שיש פה זה תביעה נגד מי שקצר מידע פרטי של אנשים במקום לקנות אותו בכסף ממטה
    סגור