משפט

מקדונלדס תפצה במיליוני שקלים לקוחות ישראלים? טענות להטעיית מחירים

בית המשפט המחוזי אישר את בקשת התביעה הייצוגית נגד הרשת ב-2.5 מיליון שקל, לאחר שלקוחות טענו כי המחירים גבוהים בהזמנה במשלוח לעומת איסוף עצמי או הזמנה בסניף, זאת בנוסף על דמי המשלוח שנדרשים לשלם עבור ההזמנה. מה הייתה עמדת בית המשפט?
מערכת ice | 
מקדונלד'ס (צילום pixabay, Magma Images)
בקשה לתביעה ייצוגית של לקוחות מקדונלדס, שלדבריהם ספגו נזק המוערך בכ-2.5 מיליון שקל בשל הטעייה לכאורה מצד הרשת, אושרה בבית המשפט המחוזי מחוז מרכז, כאשר במוקד התביעה עמדה הטענה כי הרשת הטעתה לקוחות שהזמינו משלוח באונליין. לפי הטענות, הלקוחות לא קיבלו כל מידע כי הרכב המוצרים ומחיריהם שונים בהזמנת משלוח מאשר ההרכב והמחיר באיסוף עצמי מהסניף.
הלקוח אוהד ברבי, טען כי בסוף שנת 2020 השתמש בשירות המשלוחים של מקדונלד'ס דרך הזמנה מקוונת ושילם 138 שקל בסך הכל - 126 על המזון אחרי הנחה שקיבל ועוד 12 שקלים נוספים בעבור המשלוח. אלא, שגילה כי הרכב ומחיר חלק מהמוצרים שונה מהמחיר וההרכב בסניף. לדבריו, שילם 35 שקל יותר ממה שהיה משלם לו היה מבצע איסוף עצמי.
בא כוחו עו"ד אסף כהן, טען: "מקדונלד'ס מטעה את לקוחותיה ונוהגת בחוסר תום לב, משום שאינה מגלה להם שהמשלוח כולל עלויות נוספות מעבר לדמי המשלוח. בכך היא שוללת מהם את האפשרות לבחור אם הפער במחירים מצדיק הזמנת משלוח - או שעדיף להם להגיע לסניף לאיסוף עצמי". 
בתגובה לבקשת התביעה נגדה, מקדונלד'ס טענה שפעלה כדין, הציגה ללקוחות באופן ברור את המוצרים שרכשו והמחיר הסופי: "בנסיבות האלה אין הטעיה, שכן הלקוחות ידעו היטב מה הזמינו וכמה ישלמו ובחרו לקנות את הארוחה. מדובר בעסקה מרצון, שכל תנאיה גלויים וברורים. אין למשיבה חובה ליידע את הלקוח כי קיימת אפשרות זולה יותר בתנאי עסקה שונים לחלוטין - כמו הגעה לסניף".
השופט רמי חיימוביץ שאישר את הבקשה קבע. "חשוב להדגיש שמתקבלת טענת המשיבה כי היא רשאית לקבוע תפריטים שונים, לתמחר את שירותיה באופן שונה, ואף לגבות מחיר גבוה יותר למוצרים במשלוח," אמר השופט. "אלא שעליה לגלות זאת ללקוחות באופן ברור, בין אם בגילום הפער בדמי משלוח גבוהים יותר (כפי שעושים עסקים רבים) ובין אם בגילוי מפורש ללקוחות שהמוצרים במשלוח יקרים יותר, מעבר לדמי המשלוח. גביית דמי משלוח זולים לצד העלאת מחירי המוצרים בלי להבהיר את הדבר עשויות להטעות לקוחות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה