משפט

הוצאה לפועל מוותרת על 6 מיליון שקל: זה המרוויח הגדול

רשמת ההוצאה לפועל בלשכת עכו, סמאח מנאסרה סבאח, הורתה על הפחתה של למעלה מ-6 מיליון שקל תוספות ריביות בתיק איחוד שהתנהל כנגד חייב מוגבל באמצעים במשך 26 שנים

מערכת ice |  1
לשכת ההוצאה לפועל (צילום ice)
לאחרונה, הורתה הרשמת סמאח מנאסרה סבאח מלשכת ההוצאה לפועל בעכו, על הפחתת ריביות בתיק איחוד שהתנהל כנגד חייב מוגבל באמצעים משנת 1996. בהחלטה נקבע, כי מדובר בתיק איחוד שנפתח בשנת 1996 וכולל 8 תיקי חוב פרטניים בסכום כולל שעומד כיום על סך של כ-6,712,000 שקל, וכי מרבית התיקים הכלולים באיחוד הינם תיקים ישנים מאד שנפתחו בין השנים 1989 עד 1996.
החייב ציין בדיון בפני הרשמת, כי הוא בן 77, אשתו כבר שלוש שנים וחצי מונשמת ומורדמת בבית החולים, הוא פעל בהתאם להחלטה והגיש שאלון ומסמכים וביקש לקבל הפטר מחובותיו, אינו יכול להציע סכום כלשהו לסילוק החובות מאחר ואין לו בני משפחה היכולים לסייע לו. עוד ציין החייב, כי יש לו שני ילדים גרושים, הוא מתגורר בחדר בגודל של 24 מטר רבוע בקריית מוצקין, הוא מקבל קצבה מן המוסד לביטוח לאומי על סך של 2,200 שקל ואשתו מקבלת קצבה על סך של 2,900 שקל, כי הוא חי בגפו וכי הוא עומד בתשלומי תיק האיחוד החל משנת 1996 ולכן הוא מבקש לאשר את בקשתו. 

הרשמת ציינה בהחלטתה, כי אין חולק, כי בתיקי ההוצאה לפועל שמנוהלים כנגד החייב, לא ננקטו הליכים לכל הפחות בשבע השנים האחרונות, ואף לא הליכים המותרים במסגרת תיק האיחוד, כגון, בקשות למתן צווי מידע או בקשות לחקירת יכולת.
עוד קבעה הרשמת, כי אין חולק, שלא הוגשה תגובה עניינית מטעם מי מהזוכים בהמשך להחלטתה מיום 15/05/2022, וכי לא הייתה התייצבות מטעם מי מהם לדיון ביום 21/06/2022. בנוסף, ציינה הרשמת כי לא הוגשה תגובה מטעם מי מהזוכים גם לעניין החלטתה לעשיית שימוש בסמכותה לפי סעיף 81א' (4) להפחתת הריביות בתיק. הרשמת הבהירה, כי התנהלות זו של הזוכים, אשר מיוצגים על ידי עורכי דין וגם של הזוכים שאינם מיוצגים,  אינה מהווה התנהלות שבתום לב ולכן אין לזכות את הזוכים בגין אותה תקופה בתוספת הפרשי הצמדה והריבית על החוב.
הרשמת הוסיפה: "כל אלה כפי שפורט בהרחבה לעיל, סקירת הפעילות בתיק וחוסר המעש המוחלט בתיקים, מהווים לטעמי, "טעמים מיוחדים" המצדיקים לשקול הפחתת ריביות והצמדה בתיק, זאת ליד נסיבותיו האישיות הקשות של החייב המתוארות בבקשתו ואשר לדידי להן יש משקל רב מאוד ומהווים טעם מיוחד בעל משקל לא מבוטל. לשיטתי, התנהלות זו מוכיחה, כי אותם זוכים ויתרו או מחלו על חובו של החייב כלפיהם. כלומר, לא נדרשת הוכחה חד משמעית שהזוכה ויתר על החוב, אלא יש להסיק מהתנהגותו וחוסר הפעילות מצדו בתיק שמצביעה על אי קיומו של עניין לגבות את החוב".
בסיומה של החלטתה קבעה הרשמת, כי בכפוף לתשלום סך של  46,590 שקל תוך 30 יום, סכום המהווה את יתרות החוב בתיקים, ניתן יהיה לפזר את תיק האיחוד, לסוגרו ולסגור את התיקים הפרטניים המנוהלים תחתיו.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הוצאה לפועל עכו
    בתשו 03/2023/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המקום הכי מושחת במדינה שימו לב למקום גיהנום המדינה חייבת לפרק את הגוף שפועל נגד החוק
    סגור