משפט

מזעזע: סוהר בכלא לנשים אשם בניהול 'מועדון אונס'

הסוהר לשעבר בבית הכלא הפדרלי לנשים שבקליפורניה, ריי ג'יי גרסיה בן ה-55, נמצא אשם בניהול "מועדון אונס" בבית הכלא והתעללות מינית בשלוש אסירות. גרסיה צפוי לספוג עונש מאסר של 15 שנים
מערכת ice |  1
כלא אילוסטרציה (צילום unsplash)
הסוהר לשעבר בבית הכלא הפדרלי לנשים שבקליפורניה, ריי ג'יי גרסיה בן ה-55, נמצא אשם בניהול "מועדון אונס" בבית הכלא והתעללות מינית בשלוש אסירות. גרסיה צפוי לספוג עונש מאסר של 15 שנים בין סורג ובריח.
גרסיה פרש מתפקידו בכלא בשנה שעברה לאחר שה-FBI חשף תמונות עירום של אסירות בטלפון הסלולרי שלו שהונפק על ידי הממשלה. ארבעה פקידי בית סוהר נוספים הואשמו גם הם, אך רק שניים מהם הודו עד כה במעשים. התובעים אמרו כי ההתעללות של הסוהר לשעבר פעלה בדפוס שהתחיל במחמאות לאסירות והבטחה להעבירן לבתי סוהר בעלי רמת אבטחה נמוכה לפני שזה הסלים להתעללות מינית - כולל התעללות קשה באסירות.
גרסיה טען תחילה לחפותו המלאה.  בפתיחת משפטו, שמע בית המשפט כיצד התקריות של גרסיה וצוותו היו כה גלויות עד שהאסירות קראו לזה "מועדון אונס". יתרה מזאת, גרסיה, שהיה סוהר מנובמבר 2020 ועד שהוצא לחופשה מנהלית ביולי 2021, היה אחראי על הכשרת הצוות והאסירים בנושא דיווח על התעללות ועמידה בחוקי האונס הפדרליים בזמן שביצע את ההתעללות, אמרו התובעים.
כמה אסירים אמרו שהם נשלחו לבידוד או לבתי כלא אחרים בגלל שהאשימו סוהרים בהתעללות מינית. לפי כתב אישום, גרסיה אמר שהוא אהב להסתובב עם אסירות כי הן לא יכולות היו "להרוס אותו", לאור חוסר הכוח שלהן בכלא. לכן גם כל פעילות מינית בכלא בין סוהר לאסיר הינה אסורה בהחלט. גרסיה אף הבטיח לאסירות כי הוא יוציא אותן לשחרור מוקדם בתמורה לשתיקה שלהן. 
התובעים גם האשימו את גרסיה בכך שהורה לאסירות להתפשט בפניו ואף שיקר על כך מאוחר יותר לחוקרים הפדרליים. התובעים אמרו שגרסיה התעלל מינית בנשים באזורים של הכלא שבהם ידע שאין מצלמות.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    יקבל פינוק מהאסירים לתא
    הסוהר קיבל מאסר 12/2022/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שירקב מנובל
    סגור