משפט

עדויות מחרידות: 5 נשים תובעות את ביל קוסבי על אונס

חמש נשים תובעות את השחקן המפורסם ביל קוסבי על התעללות מינית - כולל תקרית לכאורה בחדר ההלבשה בתוכנית שלו "המופע של קוסבי". הקורבנות לכאורה אמרו שקוסבי, בן ה-85, התחזה כמנטור שלהן - אך במקום זאת הוא סימם אותן, מישש אותן, אנס אותן והתעלל בהן מינית 
מערכת ice | 
ביל קוסבי (צילום pexels, יוטיוב/ Entertainment Tonight)
חמש נשים תובעות את השחקן המפורסם ביל קוסבי על התעללות מינית - כולל תקרית לכאורה בחדר ההלבשה בתוכנית שלו "המופע של קוסבי". הקורבנות לכאורה אמרו שקוסבי, בן ה-85, התחזה כמנטור שלהן - אך במקום זאת הוא סימם אותן, מישש אותן, אנס אותן והתעלל בהן מינית עוד בשנת 1969, כך על פי תביעה שהגישו אמש (שני) לבית המשפט העליון במנהטן.
אותן נשים הגישו תביעה גם נגד NBC Universal Media, אולפני קאופמן אסטוריה וחברת קרסי-ורנר - על כישלונן לכאורה להתערב ולהגן עליהן. אותן נשים טענו כי החברות הללו למעשה "עודדו" את ההתעללות על ידי חוסר המעש שלהן לכאורה. 
חמש הנשים - לילי ברנרד, עדן טירל, ג'ול גיטנס, ג'ניפר תומפסון וסינדרה לאד - אמרו שקוסבי התנדב להדריך אותן, אך במקום זאת הפר אותן כשהן היו צעירות ופגיעות. ארבעה אמרו שההתעללות התרחשה בסוף שנות ה-80 ותחילת שנות ה-90. ברנרד, שגילמה את התפקיד של גברת מיניפילד ב"המופע של קוסבי", אמרה שכוכב הסיטקום לשעבר סימם ואנס אותה בשתי הזדמנויות ב-1990.
במהלך התקיפה השנייה לכאורה, היא אמרה שהיא התעוררה בזמן שקוסבי היה מעליה וצרח "לא", לפני שהוא חנק אותה עם כרית. לטענתה הוא גם אילץ אותה לבצע בו מין אוראלי בתקרית נפרדת בביתו במנהטן, שלאחר מכן היא אמרה שהיא מתכננת ללכת למשטרה ולבית החולים, כך נטען בתביעה.
"בתגובה, ביל קוסבי אמר לגברת ברנרד שאם היא תלך למשטרה או לבית החולים, הוא יבקש נגדה כתב אישום פלילי על האשמת שווא, יוודא שהיא תישאר בכלא לאורך זמן, יתבע אותה על לשון הרע. , 'לרשום' אותה שחורה מתעשיית הבידור ו'מחק' אותה", נטען בתביעה. עוד נטען כי הוא דחף אותה ממדרגות ביתו וסילק אותה משם. לעומתה, טירל טוענת כי בשלוש פעמים שונות בהן קוסבי הציע לה תפקיד בתוכניתו, הוא ניסה לגעת בה בכוח והיא הצליחה להימלט ממנו.

גיטנס טוענת שעם קבלת תפקידה לתוכניתו של קוסבי הוא סימם אותה ותקף אותה בביתו 
במנהטן בסוף שנות ה-80. לדבריה, על פי החשד, הוא סימם, הושיט יד מתחת לחצאית, וחדר אליה בפי הטבעת עם אצבעו. תומפסון, שהייתה רק בת 17 כשפגשה את קוסבי לראשונה בפגישה שארגן סוכן דוגמנות, אמרה שהוא הכריח אותה לגעת באיבר מינו ולאונן לו בביתו במנהטן לאחר שמלאו לה 18.

התובעת האחרונה, לאד, אמרה שהיא הפכה ל"חברה אפלטונית" של קוסבי בשנת 1969. היא טענה שבאחד הבילויים שלהם בבית קולנוע, הוא נתן לה כדור לא מזוהה כדי לעזור עם כאב ראש שגרם לה לאבד את ההכרה. לדבריה, כשהתעוררה, היא שכבה במיטה עם קוסבי בחלוק "עם סימנים שביל קוסבי אנס אותה בנרתיק ללא הסכמתה בזמן שהיא הייתה מעולפת, כולל ממצאים של זרעו על ובין רגליה".
הנשים יכולות להקדים את התביעה כעת בשל חוק ניצולי המבוגרים שנחקק לאחרונה בניו יורק, אשר משעה את תקופת ההתיישנות למשך שנה אחת, המאפשר לקורבנות בוגרים של תקיפה מינית להביא את המתעללים שלהם לבית המשפט.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה