משפט

שערוריית ענק: שני בנקים נתבעים כי חיפו על ג'פרי אפשטיין

בתביעות נכתב כי שני הבנקים ג'יי פי מורגן ודויטשה בנק, סייעו והשתתפו בסחר במין לכאורה של אפשטיין בכך שאפשרו לו לשלם תשלומים לנשים בגין מעשים מיניים וכי הבנקים הרוויחו מפעילותו של אפשטיין
מערכת Ice | 
דויטשה בנק (צילום ויקיפדיה, פלאש 90/ נתי שוחט)
שתי נשים שהאשימו את ג'פרי אפשטיין בהתעללות מינית הגישו נגד ג'יי פי מורגן ודויטשה בנק בתביעות נפרדות, בטענה שהענקיות הפיננסיות בחרו ברווחים על פני בלימת מבצע סחר המין לכאורה של הפדופיל המורשע.
הנשים, שזוהו רק כג'יין דוס, הגישו את התביעות ביום חמישי לבית המשפט הפדרלי בניו יורק, בדרישה למעמד של תובענה ייצוגית ונזקים כספיים לא מוגדרים, על פי התלונות שנבדקו על ידי הפוסט. בתביעות נכתב כי שני הבנקים סייעו והשתתפו בסחר במין לכאורה של אפשטיין בכך שאפשרו לו לשלם תשלומים לנשים בגין מעשים מיניים וכי הבנקים הרוויחו מפעילותו של אפשטיין.

"אנחנו מאמינים שהטענה הזו חסרת הצדקה ונציג את הטיעונים שלנו בבית המשפט", אמר דובר דויטשה בנק לפוסט. בג'יי.פי מורגן סירבו להגיב. שני הבנקים עבדו עם אפשטיים לאחר שהודה בשידול לזנות מקטין בפלורידה בשנת 2008. אפשטיין מת בבית מעצר פדרלי במנהטן ב-2019 בזמן שהמתין למשפט באשמת סחר במין פדרלי.
בתביעה נגד דויטשה בנק טוענת האישה שעברה התעללות מינית על ידי אפשטיין ונסחרה לחבריו במשך 15 שנה - משנת 2003 לערך ועד לערך 2018. היא גם שולמה במזומן עבור מעשים מיניים, לפי תביעתה. במהלך הזמן הזה, הבנק התעלם מכמה דגלים אדומים, כולל תשלומים למספר צעירות ומשיכות גדולות של מזומנים, נכתב בתביעה. הרגולטור של ניו יורק מצא שלאפשטיין, לגופים הקשורים לו ולמקורביו היו יותר מ-40 חשבונות בדויטשה בנק, לפי הוול סטריט ג'ורנל, שפירסם לראשונה את התביעות.
"דויטשה השתתף ביודעין במיזם הסחר במין אפשטיין על ידי (בין היתר) סיפק את היסודות הפיננסיים לאפשטיין לקבל גישה מוכנה ואמינה למשאבים - כולל מזומנים - כדי לגייס, לפתות, לכפות ולפתות נשים צעירות. נערות שיעברו התעללות מינית וכדי לגרום להן לעסוק במעשי מין מסחריים ובהשפלות אחרות", נכתב בתביעה.
האישה שתובעת את ג'יי.פי מורגן גויסה על ידי צעירה אחרת ועברה התעללות מינית על ידי אפשטיין בין השנים 2006 ל-2013, על פי תביעתה. מזוהה כרקדנית בלט לשעבר בניו יורק, היא טוענת שהיא נסחרה לחברים של אפשטיין תמורת סכומי כסף גדולים שנמשכו מג'יי פי מורגן כדי לבצע תשלומים במזומן לה ולנשים אחרות. אפשטיין השתמש במזומן כדי לשלם עבור מעשים מיניים, נכתב בתביעה.
התביעה מאשימה את ראש הבנקאות הפרטית לשעבר של ג'יי.פי.מורגן, ג'ס סטאלי, ביצירת קשר עסקי לראשונה בשנת 2000 עם אפשטיין שנמשך עד 2013 כאשר עזב את ג'יי.פי.מורגן והבנק התרחק מאפשטיין, מה שהעניק לפעילותו של אפשטיין אמינות. בתביעה לא נטען שסטיילי היה מודע אישית לטבעת הסחר במין של אפשטיין.
"היחסים בין אפשטיין וסטילי היו סימביוטיים", נכתב בתביעה. "אפשטיין הסכים להביא לקוחות רבים בעלי עושר גבוה לג'יי פי מורגן, ובתמורה, סטיילי ישתמש בכוח שלו בתוך ג'יי פי מורגן כדי להפוך את אפשטיין לבלתי ניתן לגעת בו". עורך דינו של סטאלי סירב להגיב ל"וול סטריט ג'ורנל".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה