משפט

למה איקאה מאיימת לתבוע את משחק הווידאו הזה?

איקאה שלחה איום לפני תביעה למפתחת משחקי המחשב, בטענה שהציגה את הרשת באור שלילי במיוחד
מערכת ice |  1
איקאה (צילום פלאש 90/ יוסי אלוני)
ענקית הצרכנות איקאה איימה לתבוע את יצרני משחק אימה "אינדי" על כך שבמשחק וידאו חדש שהשיקו יש אזכור בוטה למותג השוודי. איקאה שצברה הכנסות של כמעט 40 מיליארד דולר בשנה שעברה - הגישה למעצב המשחקים ג'ייקוב שו מכתב התראה ותגובה למשחק שלו "החנות סגורה".
שו, הידוע גם בשם "זיגי", מפתח את "החנות סגורה" לקראת יציאתו בשנת 2024. המשחק המחריד מתרחש בחנות רהיטים בשם "STYR", מילה שוודית שמשמעותה "בקרות", שבה השחקנים צריכים להתמודד מול זומבים שפושטים על החנות ולצאת מהסכנה באמצעות כלי נשק ומבצרים מאולתרים.
 
שו התייחס לממשק כ"משחק אינסופי של איקאה" ב-Reddit בשנה שעברה. סיקור העיתונות שלאחר מכן ציין גם את הדמיון ההדוק של STYR לחנות האמיתית, במיוחד החיצוני הכחול והלוגו הצהוב היחודי שלה.
איקאה, לעומת זאת, פחות התרשמה מהדמיון. בצטטו "תחרות בלתי הוגנת ופרסום כוזב", נציגים ממשרד עורכי הדין פרוס זלניק נתנו לשו 10 ימים "לשנות את המשחק ולהסיר את כל האינדיקציות הקשורות לחנויות איקאה המפורסמות". שו אמר השבוע ל-PC Gamer שהוא יענה לדרישות - שכללו הסרת ערכת הצבעים הכחול והצהוב ושינוי עיצובי רהיטי התצוגה - כי הוא "באמת מעדיף לא להיתבע".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    Censored
    S.C.P foundation 11/2022/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה נראה מוכר
    סגור