משפט

אמזון מסתבכת בתביעת ענק על סך כמיליארד דולר

תביעה ייצוגית נגד החברה טוענת כי המשך שנים היא דחפה לגולשים מוצרים יקרים על חשבון מוצרים זולים וטובים יותר, מפני שהרוויחה עליהם יותר כסף. החברה בתגובה: טענה חסרת שחר
יאיר מור | 
אמזון מסתבכת (צילום Istock, freepik, פייסבוק/ Amazon)
בימים הקרובים תוגש בבריטניה תביעת ענק נגד ענקית המסחר המקוון אמזון, בטענה כי היא דחפה לגולשים באתר שלה מוצרים שעליהם הרוויחה יותר על חשבון מוצרים שהיו עשויים להיות זולים וטובים יותר.
מגישת התביעה היא צרכנית בריטית בשם ג'ולי האנטר, המיוצרת על ידי משרד עורכי הדין האוּסְפֶלד. לטענתם, כל הצרכנים הבריטים שרכשו מוצרים באמזון מאז אוקטובר 2016 זכאים לפיצוי, מאחר שסבלו מהטקטיקה האנטי-תחרותית שלה, לכאורה, לקידום מוצרים של המותג שלה או של חברות ששילמו לה על שירותי משלוח ואחסון. סכום הפיצויים מוערך בכ-900 מיליון ליש"ט, שהם כמיליארד דולר.
לדברי המשרד, אמזון השתמשה ב"אלגוריתם סודי ואנוכי" בתכונת ה-Buy Box, שממליצה לגולשים על מוצרים רלוונטיים, לכאורה תוך התאמה לצרכים שלהם. אלא שלפי האנטר, ההמלצות לא התבססו על מחיר, איכות או התאמה, אלא העדפה למוצרי אמזון או חברות ששילמו לה כדי לאחסן ולשלוח את המוצרים במקומן, בעוד סוחרים עצמאים לא הופיעו בה, "ולא חשוב כמה טובות ההצעות שלהם".
התביעה הזו מצטרפת לגל של תביעות ענק נגד חברות הטכנולוגיה בבריטניה: בינואר האחרון אישר בית הדין לתחרות בלונדון תביעה על סך 920 מיליון ליש"ט - כ-1.1 מיליארד דולר - נגד גוגל, ותביעה בסכום של 1.7 מיליארד ליש"ט - 1.9 מיליארד דולר - נגד אפל. כעת, בימים הקרובים תוגש לאותו בית דין תביעת הענק נגד אמזון, ובינואר הקרוב הוא צפוי להכריע האם לאשר תביעה דומה נגד מטא, בסכום עתק של 2.2 מיליארד ליש"ט, שהם כ-2.5 מיליארד דולר.
דובר אמזון מסר לסוכנות הידיעות רויטרס כי "הטענה הזו חסרת יסוד, ואנו בטוחים שהדבר יובהר דרך ההליך המשפטי".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה