משפט

הפרוטקשן חוזר לרחוב החרדי: נשרפה חנות סלולר בירושלים

את הוואקום ברחוב החרדי לא ממלאת המשטרה, אלא עבריינים שפועלים בשם הדת, ומאיימים על עסקים שלא נשמעים לכללים הנוקשים. שריפה פרצה הלילה בחנות סלולר ברחוב "מלכי ישראל" בשכונת גאולה בירושלים
מערכת ice | 
השריפה בחנות הסלולר בירושלים (צילום מתוך הטוויטר)
שנה מטלטלת עברה על הרחוב החרדי: הפוליטיקאים נזרקו לאופוזיציה, שני המנהיגים הגדולים של הציבור הלכו לעולמם, ונפתחה מערכה נוספת וקשוחה במאבק נגד חדירת הסמארטפונים לציבור הרחב. 
התוצאות של זה, כפי שניתן לראות בסרטון שפרסם אלי ביתאן, הוא פשע בלתי נשלט. שריפה פרצה הלילה בחנות סלולר ברחוב "מלכי ישראל" בשכונת גאולה בירושלים. החנות עמדה בשנה האחרונה במרכז מלחמת חנויות הסלולר ברחוב החרדי, במהלכה על דיווחו בעלי החנויות על סחיטה באיומים, אלימות וניסיון לגבות פרוטקשן.
   
כבר לפני שנה כאשר החליט שר התקשורת יועז הנדל להילחם ב"וועדת הרבנים לענייני תקשורת" של הציבור החרדי, התחילו המהומות, וביתאן כתב אז, "מה שקורה עם חנויות הסלולר בבני ברק זו התרחבות הפשע והאלימות ברחוב החרדי לשיאים חדשים. המשטרה לא קיימת, העסקנים חלשים או מושחתים והרבנים חוששים - וכך נכנסים לפעולה עבריינים שסוחטים, מאיימים ומבצעים. אין דרך לעמוד מולם, זה עצוב מאד אך צפוי."
אם אתם חושבים שפשע בשולי הציבור החרדי הוא עניין חדש, הרי זה המשך ישיר של "המחתרת החרדית", או בשמה הרשמי קש"ת שפעלה בבני ברק בשנות ה-80 ותכננה לפוצץ חנויות שמכרו עיתונים חילוניים בעיר החרדית. המחתרת בראשות האחים משי-זהב, נקטה באמצעים אלימים, כדי להילחם גם בחילול שבת, נתוחי מתים וחילול קברים עתיקים במסגרת חפירות ארכאולוגיות.
הפרשה נגמרה בפברואר 1989, אז נעצרו 10 חשודים בחברות בארגון מתוכם 5 בני משפחת משי זהב. כתב אישום הוגד נגד ישראל חשין, תלמיד ישיבת פוניבז' בבני־ברק, ואברהם משי־זהב. הם הורשעו בעסקת טיעון ונידונו ל-18 חודשי מאסר, על כך שתכננו להניח חומרי נפץ בקיוסקים שמכרו עיתונים חילוניים בבני ברק. יהודה משי זהב נעצר 5 פעמים ונחשב כמי שעומד בראש הארגון.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה