משפט

לאחר 4 שנים: צה"ל מרשיע קצין באונס חיילת

בית הדין הצבאי הרשיע היום קצין מיחידה בכירה בחיל הים בגין אונס והתנהגות בלתי הולמת, בעקבות מקרה שאירע בשנת 2019, בו ניסה אנס קצינה מאותה היחידה
מערכת ice | 
חיילת (צילום סטטוסים מצייצים)
בשנת 2019 צוות קצינים בכירים בחיל הים של צה"ל יצא לפעילות סודית, בסופה לנו במלון בתל אביב. באותו הערב ביצע אחד הקצינים בקבוצה מעשה פגיעה מינית חמור ביותר בקצינה אחרת בחדר בו שהתה. היום, לאחר תקופה ארוכה בה המקרה מנוהל בבית הדין הצבאי, הקצין רס"ן אביב נתן-סונגו הורשע בגין אונס והתנהגות בלתי הולמת.
כתב האישום כנגד הקצין הוגש בשנת 2021 ובעקבות כך נעצר החשוד והחלו כנגדו הליכים משפטיים. על פי החקירה התברר כי הנאשם הצליח להיכנס לחדרה של הקצינה וניסה מספר פעמים לבצע בה מעשים מגונים עד שצלח וזאת למרות בקשות נשנות ונואשות מצדה שיפסיק את מעשיו. 
פרסום הפרשה ושמו של הקצין הביא לסערה בחיל הים ובתקשורת, היות ומדובר ביחידה נבחרת ביותר. בהתאם לכך פרסם אלוף דוד סער סלמה, מפקד זרוע הים, איגרת למפקדי החיל ובה גינה כל אלימות על רקע מיני והבטיח כי יעקור "מן השורש תופעות הרסניות אלו". 
דובר צה"ל הגיב על הודעת ההרשעה ואמר: "ביום 10 בנובמבר 2021 הוגש כתב אישום כנגד קצין מחיל הים בגין עבירות אינוס כלפי קצינה אחרת. יחד עם הגשת כתב האישום התבקש מעצרו של הקצין עד לתום ההליכים המשפטיים. בשלב זה נקצב המעצר עד ליום 18 בנובמבר 2021, לבקשת באי כוחו של הקצין. נפגעת העבירה מלווה על ידי התביעה הצבאית והגורמים הרלוונטים. צה"ל רואה בחומרה רבה כל פגיעה על רקע מיני, וינקוט יד קשה כנגד כל מעורב בעבירות מעין אלה".
בעת זו טרם ידוע מה יהיה היקף עונשו של הקצין לאחר ההרשעה בגין המעשה החמור. בין היתר, זו לצערנו לא מקרה האונס הראשון שמתקיים במסגרת צה"ל ורק בסוף חודש שעבר נעצרו חיילי צה"ל בחשד לאונס קבוצתי של חיילת. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה