משפט

הותר לפרסום: זה עורך הדין החשוד בדיווח כוזב לרשות המסים

עו"ד עאדל בדיר, איש ציבור ידוע מכפר קאסם, חשוד בדיווח כוזב למיסוי מקרקעין על מנת לחמוק מתשלום מסים: במקום 5.4 מיליון שקל דיווח על 800 אלף שקל בלבד
מערכת ice |  1
רשות המסים (צילום פלאש 90)
בית המשפט העליון קיבל את עמדת רשות המסים, והתיר לפרסם את שמו של עו"ד עאדל בדיר, איש ציבור ידוע מכפר קאסם החשוד בדיווח כוזב לרשות המסים. השופטת יעל וילנר דחתה את בקשת הערעור של עו"ד בדיר על החלטה קודמת של ביהמ"ש המחוזי בת"א, שהתיר את פרסום שמו. רשות המסים יוצגה על ידי עו"ד יורם הירשברג מפרקליטות המדינה.
עו"ד עאדל בדיר נעצר לפני כחודש וחצי יחד עם נביל טאהא, בעל חברת הסעות מכפר קאסם אשר לו מכר את המקרקעין. על פי החשד, טאהא רכש מעו"ד בדיר שלוש יחידות דיור תמורת סכום של 5.4 מיליון שקלים. אולם השניים דיווחו על עסקה למכירת יחידת דיור אחת בלבד, תמורת כ-800 אלף שקלים. בעקבות הדיווח הכוזב לכאורה, התחמק טאהא מתשלום מס רכישה, בעוד שעו"ד בדיר התחמק מתשלום מס שבח, תוך ניצול של הפטור בגין מכירת דירת מגורים מזכה.
 
במסגרת הדיון על שחרורם ממעצר, נעתר בית משפט השלום בת"א לבקשתו של עו"ד בדיר להטיל צו איסור פרסום על שמו עד לסיום החקירה, בשל הנזק הכלכלי שעשוי להיגרם לו ובהיותו פעיל חברתי ואיש ציבור. רשות המסים ערערה לבית המשפט המחוזי, שהורה על ביטול החלטתו של בית משפט השלום, משום שהמבקש לא הוכיח שהנזק שעלול להיגרם לו כתוצאה מפרסום שמו הוא נזק חמור. כאמור, בית המשפט העליון דחה את בקשת הערעור של עו"ד בדיר על החלטת המחוזי.
 
לדברי השופטת וילנר, "טענות לפגיעה כלכלית לא מצדיקות הטלת צו איסור פרסום, שכן פגיעה כזו היא חלק מהנזק הרגיל הנלווה לפרסום שמו של חשוד בפלילים". אשר לטענה שהמשיב הוא איש ציבור כתבה השופטת וילנר, "הרי שנפסק כי הפגיעה בפרטיות הכרוכה בפרסום שמו של מעורב בפלילים שהוא איש ציבור אכן גדולה יותר, אולם גם עצמת האינטרס הציבורי בפרסום רבה יותר".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מה???? אין מצב
    מי היה יכול לדעת 09/2022/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אף פעם לא הייתי כל כך בשוק
    סגור