משפט

מפקד כלא גלבוע בחשיפה מטרידה: זה המחדל בבריחת האסירים

מפקד כלא גלבוע, גונדר משנה פרדי בן שטרית, חשף פרטים מטרידים במיוחד הודות בריחת האסירים הביטחוניים. לטענתו של בן שטרית, חלק מרצפת האגף בבית הסוהר הייתה מלאה בקלקר במקום בטון: "חסכו בכסף ושמו קלקר ברצפה"
מערכת ice |  1
המחבלים שנמלטו מגלבוע (צילום שבס)
מפקד כלא גלבוע, גונדר משנה פרדי בן שטרית, חשף היום (שלישי) פרטים מטרידים במיוחד הודות בריחת האסירים הביטחוניים. לטענתו של בן שטרית, חלק מרצפת האגף בבית הסוהר הייתה מלאה בקלקר במקום בטון.
בעדותו בפני ועדת הבדיקה הממשלתית לבריחת האסירים הודה בן שטרית: "על מנת למלא את כל החללים, הקבלן החליט שהוא קודח גלילים בכל נקודה באגף - חמישה ס"מ של בטון וחמישה ס"מ של קלקר. חסכו ושמו קלקר ברצפה".
עוד סיפר בן שטרית לוועדה כי  לאחר ניסיון בריחת האסירים הקודם, שאירע בשנת 2014, החליט הקבלן של משרד הביטחון להתמודד עם החללים שהיו מתחת לרצפת הכלא בדרך רשלנית למדי כדי לחסוך בכסף: ""כשהתחלנו את השיפוץ לאחר הבריחה ועל מנת למלא את כל החללים, הקבלן החליט שהוא קודח גלילים בכל נקודה. חסכו ושמו קלקר ברצפה, למעשה חלק מרצפת האגף הייתה מקלקר".
 
בן שטרית התייחס גם לנהלי הכליאה של האסירים בסיכון גבוה לפני הבריחה. "ערב האירוע לא היתה מניעה לשים שני אסירים בסיכון גבוה לבריחה באותו התא", הבהיר. "ראיתי כבר בעבר בבתי כלא אפילו יותר משני אסירים כאלה באותו התא".
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מה לו ...--מבין בסלט ירקות (ל"ת)
    איש 07/2022/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור