משפט

פרשת ענת קם, גרסת ארצות הברית: סוכן ה-CIA הורשע

פסק הדין בו הואשם בתשעה סעיפים, והוכרע אחר הצהריים שעון ארה"ב על ידי חבר מושבעים שדן בתיק, נקבע אחרי שבסוכנות טענו כי הוא העומד מאחורי פרשת ההדלפות הגדולה בהסיטוריה של הסוכנות
מערכת ice |  1
הגנה מהאקרים (צילום pexels)
מהנדס תוכנה לשעבר של ה-CIA הורשע הלילה (שעון ישראל) בהאשמות פדרליות שהאשימו אותו בגניבה הגדולה ביותר של מידע מסווג בתולדות ה-CIA.
המהנדס, ג'ושוע שולטה, שבחר להגן על עצמו במשפט חוזר בעיר ניו יורק, אמר למושבעים בטיעוני סיום כי ה-CIA וה-FBI הפכו אותו ל"שעיר לעזאזל" אחרי דליפה מביכה של מידע מסווג של סוכנות ה-CIA על ידי ויקיליקס ב-2017. כך לפי דיווח של רשת פוקס ניוז.
שולטה צפה בלי להגיב באופן גלוי בשופט המחוזי של ארה"ב, ג'סי מ. פורמן, שהכריז על פסק הדין בו הואשם בתשעה סעיפים, והוכרע באמצע אחר הצהריים על ידי חבר מושבעים שדן מיום שישי.
הדלפת Vault 7 חשפה כיצד ה-CIA פרץ לסמארטפונים של אפל ואנדרואיד בפעולות ריגול בחו"ל, ומאמצים להפוך טלוויזיות המחוברות לאינטרנט למכשירי האזנה. לפני מעצרו, שולטה עזר ליצור את כלי הפריצה כקודן במטה הסוכנות בלנגלי, וירג'יניה.
תאריך גזר הדין לא נקבע מיד מכיוון ששולטה עדיין ממתין למשפט באשמת החזקה והובלה של פורנוגרפיית ילדים. הוא הודה בחפותו.
עו"ד סברינה שרוף, שייעצה לשולטה במהלך המשפט, אמרה לאמו של שולטה לאחר פסק הדין כי התוצאה הייתה "בעיטה לבטן, למוח וללב". לא היה ברור אם שרוף הביעה את רגשותיה או את רגשותיה של שולטה.
בסיומתו, טען שולטה שהוא סומן על אף ש"למאות אנשים הייתה גישה למידע. מאות אנשים יכלו לגנוב את זה". "המקרה של הממשלה רצוף ספק סביר", הוסיף. "פשוט אין כאן מניע".
התובעים טענו שלשולטה בן ה-33 היה מוטיבציה לעמוד מאחורי ההדלפה מכיוון שלדעתו ה-CIA זלזלו בו כשהתעלמו מתלונותיו על סביבת העבודה. אז הוא ניסה "לשרוף עד היסוד" את עצם העבודה שהוא עזר לסוכנות ליצור, אמרו.
עוזרו של עו"ד ארה"ב דיוויד דנטון עודד את המושבעים לשקול ראיות לניסיון כיסוי, כולל רשימה של מטלות ששולטה ערך עליהן היה כתוב "מחק מיילים חשודים".
עורך הדין האמריקני דמיאן וויליאמס אמר בהצהרה כי שולטה הורשע ב"אחד ממעשי הריגול החצופים והמזיקים ביותר בהיסטוריה האמריקאית". וויליאמס הוסיף ששולטה, המוטיבציה מטינה כלפי ה-CIA, הדליף לציבור וליריבים של ארה"ב כמה מ"כלי הסייבר היקרים ביותר לאיסוף מודיעין המשמשים למאבק בארגוני טרור והשפעות זדוניות אחרות ברחבי העולם".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    חוששים שפרצו לכם לסמארטפון - חפשו בגוגל "עולם הסייבר" (ל"ת)
    ישראל 07/2022/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור